Taustatarinaklubin keikkasyksyssä monipuolista musiikkia ja olohuonetunnelmaa

Oulun keskustan Vanhassa Pappilassa kuullaan taas musiikkia ja tarinoita laulujen takaa, kun lauluntekijämusiikkiin keskittyvä Taustatarinaklubi aloittaa syyskautensa. Klubin syksy starttaa sunnuntaina 19.9. Rantapenger-yhtyeen uuden ajan folk-iskelmäkeikalla kello 16.

Taustatarinaklubin tunnuskuva.

Taustatarinaklubissa on luvassa monipuolista musiikkia ja olohuonetunnelmaa.

Syksyn keikat jatkuvat 10.10., kun klubilla esiintyy Oulussa vaikuttava laulaja-lauluntekijä Katja Sutela. Suomalaisten rocklaulajien kärkinimiin kuuluvan Antti Railion voimakasäänistä ja tunteisiin vetoavaa tulkintaa kuullaan 7.11. Syyskausi päättyy 12.12. monipuolisen ja sävykkään tulkitsijan, Johanna Iivanaisen, levynjulkaisukeikkaan.

Dialogia yleisön ja artistin välillä kerran kuussa pidettävillä keikoilla rakentaa klubin vetäjä, laulaja-lauluntekijä Iina Palokangas. “Tänä syksynä Taustatarinaklubilla kuullaan juurevia ja autenttisia musiikintekijöitä, niin paikallisia kuin koko kansan tuntemia artisteja. Erityisen hienoa on se, että kaikki syksyn artistit ovat yleisömme toivomia esiintyjiä”, kuvailee Palokangas.

Korona-aika on koetellut raskaasti tapahtuma-alaa ja Palokangas odottaakin syksyn keikkoja ilolla ja jännityksellä. “Liveyleisö on merkittävä ja maaginen osa klubia. Klubin viehätys perustuu olohuonetunnelmaan sekä artistin ja yleisön väliseen dialogiin. Suuri toiveeni on, että keikat saataisiin järjestettyä paikan päällä Vanhassa pappilassa.”

Syksyn ensimmäiselle keikalle otetaan sisään 40 ensimmäistä kuulijaa turvavälien mahdollistamiseksi. Myös muut syksyn keikat järjestetään pandemia-ajan ajankohtaisia turvallisuusohjeita noudattaen. Järjestelyistä tiedotetaan tapahtumakohtaisesti klubin somesivuilla ja nettisivulla osoitteessa www.taustatarinaklubi.com.

Kaikki keikat ovat yleisölle ilmaisia ja ne alkavat kello 16. Ovet avataan yleisölle kello 15.40. Taustatarinaklubi on osa Oulun tuomiokirkkoseurakunnan nuorisotyön toimintaa.

Uutinen julkaistu 15.9.2021.

2021-09-16 09:05:39.0