Karjasillan kirkossa alkaa Oulun kamariorkesterin konserttisarja

Karjasillan kirkossa alkaa 22.9. Oulun Kamariorkesterin ja Karjasillan seurakunnan yhteistyöprojekti Perustana Barokki -konserttisarja.

Karjasillan kirkko

Kuva: Sanna Krook /Kirkon kuvapankki

Konserttisarjassa orkesteria johtaa muun muassa Suomalaisessa barokkiorkesterissa ja Helsingin barokkiorkesterissa soittanut viulisti ja vanhan musiikin spesialisti Antto Vanhala.

Konserttisarja on kolmivuotinen ja sisältää kaksi konserttia vuodessa. Niissä kuullaan tunnettuja ja harvinaisempia teoksia barokin ajasta romantiikkaan asti. Konserttien harjoitusprojektit ovat luonteeltaan mestarikurssimaisia, ja niissä pyritään Vanhalan johdolla kehittämään yhtyesoiton ilmaisua ja laatua erityisesti esityskäytäntöjen ja tyylituntemuksen kautta.

Sarjan ensimmäinen konsertti, Konserton voima, kuullaan keskiviikkona 22.9. kello 19. Siinä keskitytään Vivaldin ja Händelin musiikkiin, ja solisteina toimivat Antto Vanhalan lisäksi sellistit Sofie Spanget Takkula ja Heikki Takkula.

Keskiviikkona 24.11. kello 19 on vuorossa Alkusoitosta Adventtiin -konsertti, joka sisältää J.L. Bachin ja Pieter Hellendaalin orkesteriteosten lisäksi J.S. Bachin kantaatin nro 61 Nun komm der Heiden Heiland. Mukana on Olli Heikkilän valmentama Cantio Laudis -ensemble.

Molemmat konsertit järjestetään Karjasillan kirkossa. Konsertteihin on vapaa pääsy.

Wed Sep 08 08:55:00 EEST 2021