Oulujoen pyhiinvaelluksen kuvagalleriassa tuokiokuvia vaelluksen varrelta

Oulun seurakunnat heitti valokuvaushaasteen kesällä 2021; aiheena Oulujoen pyhiinvaellus. Kuvien kautta pääsee tutustumaan pyhiinvaellukseen Oulujoen varrella.

Oulujoen pyhiinvaellus_1_Mari Liukkonen.jpg

Oulujoen pyhiinvaelluksen voi kulkea eri reittivaihtoehtoja pitkin. Kuva: Mari Liukkonen.

Kaikista valokuvista on koottu kuvagalleria Oulujoen pyhiinvaelluksen verkkosivuille. Lisäksi valokuvia on esillä esimerkiksi Kirkko Oulussa -somekanavissa ja Rauhan Tervehdyksen sivuilta.

Oulujoen pyhiinvaellus - hengellisyyttä, hiljaisuutta ja kulttuurihistoriaa

Oulujoen pyhiinvaellusreitti yhdistää Oulun tuomiokirkon, Oulujoen, Turkansaaren, Muhoksen ja Utajärven kirkot, Rokuan maisemat ja Vaalan Säräisniemen kirkon.

Oulujoen pyhiinvaelluksen voi kulkea eri reittivaihtoehtoja seuraillen joko vaeltaen, jalan (113 km), pyöräillen (117 km) tai moottoriajoneuvolla (auto tai moottoripyörä 129 km). Kirkkojen aukioloajat kannattaa tarkistaa seurakuntien verkkosivuilta. Osan matkasta voi taittaa myös julkisilla kulkuneuvoilla: junalla tai linja-autolla.

Oulujoen pyhiinvaelluksesta lisätietoa täällä

Oulujoen pyhiinvaelluksen valokuvahaasteeseen tuli yhteensä 45 valokuvaa. Kaikkien osallistuneiden kesken arvottin retkireppu ja Oulujoen pyhiinvaelluksen logolla varustettu t-paita. Voittajalle on ilmoitettu henkilökohtaisesti. Lämmin kiitos kaikille valokuvia lähettäneille!

(Uutinen 2.9.2021)

Thu Sep 02 10:58:31 EEST 2021