Piispanpyöräilyllä tuetaan nuoria Oulun seudulla

Piispanpyöräily on piispa Jukka Keskitalon aloitteesta syntynyt liikunta- ja hyväntekeväisyystapahtuma. Se järjestetään nyt kolmatta kertaa. Tänä vuonna tapahtuma on lauantaina 4.9. klo 10 alkaen. Reitti kulkee Oulun tuomiokirkolta Turkansaareen.

Piispa Jukka Keskitalo pyöräilee tuomiokirkon edustalla

Piispa Jukka Keskitalon liikuntatapahtuma Piispanpyöräily järjestetään kolmatta kertaa. Lähtö on Oulun tuomiokirkolta la 4.9. klo 10. Kuva: Harriet Urponen.

Piispa Jukka Keskitalo iloitsee positiivisesta pöhinästä liikuntatapahtuman ympärillä.

"Tervetuloa kanssani pyöräilemään Turkansaareen, jossa pidän hartaushetken klo 12. Nähdään tuomiokirkolla klo 10, jossa meidät lämmittelee matkaan PoPLi eli Pohjois-Pohjanmaan Liikunta ja Urheilu ry. Lähdetään yhdessä lenkille! Perillä on ruumiin ravinnoksi tarjolla lohisoppaa ja hengen ravinnoksi hartaushetki klo 12. Oulun Diakonissalaitos (ODL) vastaanottaa meitä Turkansaaressa", piispa toteaa.

Tänä vuonna Piispanpyöräilyllä kustannetaan hyvän olon hetkiä tuen tarpeessa oleville nuorille. Nämä hetket toteutetaan nuorille liikunnan, kulttuurin tai muun hyvinvoinnin tukemisen keinoin ja tuki kanavoidaan eteenpäin Oulun diakonissalaitoksen säätiön (ODL) kautta.

Tapahtuma on ilmainen, mutta vapaaehtoisilla lahjoituksilla kerätään varoja hyvään tarkoitukseen. Suora linkki lahjoitussivulle (Kotimaanapu) on täälläLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Pienikin apu on merkittävä!

Tapahtuman teemana on pyhiinvaellus ja reitti kulkeekin Oulujoen Pyhiinvaellusreittiä pitkin Turkansaareen.

Uutuutena tapahtumassa on saavutettava Pikku-Pyhiinvaellus, joka toteutetaan tuomiokirkolla ja Ainolan puistossa. Tämä reitti sopii pikkupyöräilijöille ja pyörätuolilla kulkeville.

Lisätietoja ja aikataulut löytyvät piispanpyöräilyn verkkosivuilta www.oulunhiippakunta.fi/piispanpyoraily.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2021-09-02 08:37:00.0