Tunnelmalliset syyshäät Oulun tuomiokirkon vihkihetkessä 10.9.

Oulun tuomiokirkossa voi viettää helposti ja tunnelmallisesti syyshäitä vihkihetkessä perjantaina 10.9.2021 kello 15–18.

Oulun tuomiokirkon vihkiryijy

Kuva: Sanna Krook /Kirkon kuvapankki

Vihkiaika on varattava etukäteen 9.9. mennessä soittamalla Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherranvirastoon, puh. 044 316 1401. Kirkkoherranvirasto on avoinna maanantaisin kello 9–16 ja tiistaista perjantaihin kello 9–14. Vihkiaikoja on tarjolla puolen tunnin välein.

Vihkihetkeen tarvitaan mukaan esteettömyystodistus, joka tulee hankkia viimeistään seitsemän arkipäivää ennen vihkimistä osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/esteidentutkinta tai soittamalla Oulun aluekeskusrekisteriin, puh. 08 316 1310 (ma–pe klo 9–16). Jos kumpikaan vihittävistä ei ole Oulun ev.lut. seurakuntien jäsen, todistus haetaan jommankumman kotiseurakunnasta.

Vihkipari voi kutsua tilaisuuteen läheisiään todistamaan vihkihetkeä, mutta tarvittavat kaksi todistajaa löytyvät myös seurakunnan puolesta.

Oulun tuomiokirkossa on järjestetty vihkihetkiä jo yli 10 vuoden ajan. Vihkihetket ovat olleet hyvin suosittuja ja niissä on erityinen tunnelma.

”Viime toukokuun vihkihetki oli niin suosittu, että vihkiaikoja piti lisätä. Morsiusparille vihkihetki on oma ainutkertainen juhla, ja myös papille se on aina ihana juhlapäivä”, kuvailee Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kappalainen Anna-Mari Heikkinen.

Oulun tuomiokirkossa järjestetään tänä vuonna vielä yksi vihkihetki perjantaina 19.11.2021.

Thu Aug 19 12:19:00 EEST 2021