Kesäkahvilatoimintaa Haukiputaan ja Kiimingin kellotapuleissa

Haukiputaan ja Kiimingin kirkkojen kellotapuleissa voi kahvitella kesän ajan, heinäkuun loppuun saakka. Seurakuntien kesäsetelinuoret ja vapaaehtoiset mahdollistavat kesäkahvilatoiminnan. Tapulikahviloiden tuotto menee lähetystyölle.

Kiimingin kirkon kellotapulin pihalla, ihmiset kahvilla.

Haukiputaan ja Kiimingin kesäkahviloissa voi kahvitella ja herkutella arkisin heinäkuun loppuun saakka..

Haukiputaalla tapulikahvila on avoinna 29.7. saakka. Kahvilassa voi vierailla arkisin klo 12–18, torstaisin kahvila palvelee klo 20 saakka. Kirkossa ja seurakuntakeskuksessa järjestetään silloin kesäillan sävelhartauksia, joihin osallistuvat voivat käydä samalla myös kahvittelemassa.

Tapulikahvila työllistää tänä kesänä parikymmentä kesäsetelinuorta. ”Myynnissä on muun muassa nuorten itse valmistamia kotileivonnaisia, sekä makeisia, kahvia, teetä ja vapaaehtoisten tekemiä käsitöitä, ” Haukiputaan seurakunnan lähetys- ja vapaaehtoistyön koordinaattori Karita Isola kertoo.

”Tapulista on myös mahdollisuus tilata kynttilä läheisen haudalle pyhäinpäiväksi tai jouluksi”, Isola lisää.

Haukiputaan kirkko on avoinna tutustumista ja hiljentymistä varten heinäkuussa arkisin klo 12–18, jolloin myös kirkon opas on paikalla.

Kiimingin tapulin kesäkahvila auki ensimmäistä kertaa

Kiimingin kirkon kellotapulin kesäkahvila on tänä kesänä auki ensimmäistä kertaa. Kahvila palvelee heinäkuun loppuun saakka tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin kello 12–15.

Kahvila pyörii vapaaehtoisvoimin. ”Seurakunnan vapaaehtoiset ovat jälleen kullanarvoisia – he valmistavat herkut ja muut tuotteet ja toimivat kahvilatarjoilijoina ”, Kiimingin seurakunnan vs. lähetyssihteeri Seija Lomma kiittelee.

”Kiimingin kirkko on avoinna kahvilan aukioloaikoina tutustumista ja hiljentymistä varten. Läheisen seurakuntakeskuksen ympäristössä voi seikkailla luontopolulla” Lomma vinkkaa.

Julkaistu 1.7.2021. Kuva: Jii-Pee Nyyssönen

2021-07-01 09:56:41.0