Kymppileiristä tuli kymppipäivä - vielä ehtii ilmoittautumaan

Oulun seurakuntien perinteinen Kymppileiri jää koronavirustilanteen vuoksi järjestämättä tänä kesänä. Kymppileirin sijaan kymmenvuotiaat saavat ikioman Kymppipäivän seurakunnittain.

Kymppileirin logo

Kymppipäiviä järjestetään kesä- ja heinäkuun aikana. Jokainen kymmenvuotias on saanut kotiinsa kutsukirjeen, jossa on tietoa oman seurakunnan Kymppipäivän ajankohdasta sekä ilmoittautumisohjeet. Ilmoittautuminen on auki 6.6.2021 saakka osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/kymppileiri.

Seurakuntakohtaisissa ilmoittautumissa on joustoa. ”Mikäli kympin paras ystävä on toisesta seurakunnasta, tehkää rohkeasti ilmoittautuminen jomman kumman seurakunnan tapahtumaan, niin pääsette juhlimaan yhdessä”, vinkkaa nuorisotyönohjaaja Sanna Parkkinen.

Kymppipäivässä pääsee kokemaan palan leiriohjelmaa. Päivä aloitetaan "iltanuotiolla", jossa lauletaan ja leikitään ja kuunnellaan Kiisi Isotalon tarinointia. Päivän aikana pääsee muun muassa kokeilemaan jonglöörausta Taika-Petterin johdolla sekä tekemään pieniä askartelujuttuja. Lähetyksen pisteellä tutustutaan kymppileirin kummikohteeseen Hosainan kuurojenkouluun ja opetellaan viittomia.

Mon May 31 10:01:00 EEST 2021