Kastelahjaksi oma puuntaimi Afrikkaan tai Aasiaan

Osassa Oulun seurakunnissa otetaan käyttöön kastepuukortti. Siinä kerrotaan, että seurakunta on kastetun lapsen kunniaksi hankkinut puuntaimen, jonka Suomen Lähetysseura istuttaa Afrikkaan tai Aasiaan.

Kuvassa ulkona kuvattu lähetystyön koordinaattori Ulla Mäkinen ja kastepuukortteja.

Osassa Oulun seurakunnissa kastettu lapsi saa aineettoman puuntaimilahjan.

”Puuntaimilahja tuo yhteen perheen oman tilanteen, lähetystehtävän, maailman laajan kirkon ja ympäristövastuun. Se kertoo lähetystyöstä nykypäivänä merkityksellisellä tavalla, sillä kyse on myös ilmastonmuutokseen vastaamisesta”, Oulun tuomiorovastikunnan lähetystyön koordinaattori Ulla Mäkinen kertoo.

Kastepuukortteja on tilattu Oulun seurakuntiin yhteensä 400 kappaletta. Puuntaimilahjan saavat Oulun tuomiokirkkoseurakunnan, Haukiputaan, Kiimingin, Oulujoen ja Oulunsalon seurakuntien kastetut lapset. Kastepuukortin saa kastetodistuksen välissä.

Kortteja on Haukiputaalla, Kiimingissä ja Oulujoella noin neljäksi kuukaudeksi, Oulun tuomiokirkkoseurakunnassa ja Oulunsalossa noin vuoden ajaksi. ”Kastepuu-hankkeen jatkoon vaikuttaa varmasti perheiltä saatu palaute”, Mäkinen sanoo.

Uutinen julkaistu 27.5.2021

2021-05-27 11:57:25.0