Oulun seurakunnat haastaa jakamaan valokuvia Oulujoen pyhiinvaelluskokemuksesta

Oulun seurakunnat haastaa kaikki Oulujoen pyhiinvaellus -aiheiseen valokuvaustempaukseen.

Kaksi nuorta vaeltajaa Säräisniemen kirkon edustalla. Kuva: Pekka Leskinen

Oulujoen pyhiinvaellus on hieno mahdollisuus hiljentymiselle ja kunnon kohottamiselle. Kuva: Pekka Leskinen

”Kannustamme ihmisiä tutustumaan Pohjois-Pohjanmaan ensimmäiseen pyhiinvaellusreittiin. Pyhiinvaellus on hieno mahdollisuus hiljentymiselle ja kunnon kohottamiselle. Samalla voi osallistua valokuvahaasteeseen. Valokuva voi olla otettu esimerkiksi patikkapolulta tai reitin kirkkokohteesta”, Oulujoen pyhiinvaelluksen projektipäällikkö Jarmo Korhonen vinkkaa.

Valokuva ja yhteystiedot lähetetään sähköpostitse tiedottaja.oulu@evl.fi -osoitteeseen viimeistään tiistaina 31.8. Kaikki kuvan ja yhteystietonsa lähettäneet osallistuvat arvontaan, jossa palkintona on retkireppu ja Oulujoen pyhiinvaelluksen logolla varustettu t-paita.

Lisätietoa ja osallistumisohjeet: www.oulujoenpyhiinvaellus.fi/kuvahaasteLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Oulujoen pyhiinvaellusreitti yhdistää Oulun tuomiokirkon, Oulujoen, Turkansaaren, Muhoksen ja Utajärven kirkot, Rokuan maisemat ja Vaalan Säräisniemen kirkon.

Oulujoen pyhiinvaelluksen voi kulkea eri reittivaihtoehtoja seuraillen joko vaeltaen, jalan (113 km), pyöräillen (117 km) tai moottoriajoneuvolla (auto tai moottoripyörä 129 km). Kirkkojen aukioloajat kannattaa tarkistaa seurakuntien verkkosivuilta. Osan matkasta voi taittaa myös julkisilla kulkuneuvoilla: junalla tai linja-autolla.

www.oulujoenpyhiinvaellus.fi

#oulujoenpyhiinvaellus