Varpusen luontolauantaita vietetään Yhteisvastuukeräyksen hyväksi

Varpusen seurakuntakodin pihamaalla (Riistatie 1) vietetään Luontolauantaita 22. toukokuuta kello 11–14. Ensimmäistä kertaa järjestettävässä tapahtumassa on muun muassa hyönteishotellien rakentamista, luontorasteja, pihapyhäkoulua ja kahvilaherkkuja.

Hyönteishotelli. Kuva: Sanna Kantola.

Luontolauantaissa pääsee nikkaroimaan oman hyönteishotellin. Kuva: Sanna Kantola.

”Yhteisvastuukeräyksen hyväksi järjestettävä Luontolauantai on suunnattu erityisesti lapsiperheille, mutta kaikki ovat toki tervetulleita”, Tuiran seurakunnan vs. perhetoiminnanohjaaja Sanna Kantola sanoo.

Hyönteishotelli pikkusiivekkäille kierrätysmateriaaleista

Tapahtumassa voi nikkaroida hyödyllisen hyönteishotellin omalle pihalle. Rakentamiseen käytetään kierrätyslautaa ja erilaisia luonnosta löytyviä materiaaleja. ”Luontolauantain yhtenä teemana on viestittää, että koko luomakunta, kaikenlaiset pörriäiset mukaan lukien tarvitsevat huolenpitoa ja siunausta”, Tuiran seurakunnan pastori Riikka Honkavaara kertoo.

Tapahtumassa otetaan huomioon voimassa olevat kokoontumisrajoitukset ja turvamääräykset liittyen koronatilanteeseen. Kasvomaskin käyttö on suositeltavaa.

Tapahtuman järjestää Tuiran seurakunta. Tapahtumassa on käteismaksu.

Tänä vuonna Yhteisvastuukeräys kerää varoja kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ikäihmisten auttamiseksi Suomessa ja maailmalla. Lisätietoa keräyksestä: www.oulunseurakunnat.fi/yhteisvastuu.

Uutinen julkaistu 18.5.2021.

Tue May 18 10:18:24 EEST 2021