Häämusiikkikonsertti helatorstaina

Oulun seurakuntien tämän kevään häämusiikkikonsertti järjestetään Oulujoen kirkossa helatorstaina 13.5. kello 15.

Kuvituskuva, kirjan lehdet muodostavat sydämen, vieressä kaksi sormusta

Kuva Johanna Kropsu

Tilaisuudessa kuullaan sekä perinteisiä että uudempia uruille sopivia häämarsseja ja häälauluja sekä esitellään vihkitoimitukseen sopivia yksinlauluja. Lisäksi lauletaan yhdessä vihkivirsiä.

Tilaisuuteen voi osallistua virtuaalikirkon kautta (www.virtuaalikirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä) tai paikan päällä voimassa olevien kokoontumisrajoitusten mukaisesti. Paikalle tulevien tulee ilmoittautua Oulujoen seurakunnan kirkkoherranvirastoon viimeistään keskiviikkona 12.5. kello 14 mennessä, p. 08 5313 500. Konserttia ovat toteuttamassa Oulun seurakuntien kanttorit.

Avioliittoon vihkiminen on hääparille ainutkertainen juhla ja samalla se on seurakunnan pyhä toimitus. Häämusiikkikonsertin tarkoitus on auttaa häitään suunnittelevia musiikin valinnassa.

”Kirkossa pidettävässä vihkitoimituksessa musiikilla on suuri merkitys tilaisuuden kokonaisuuden kannalta. Joskus voi olla hieman haastavaa valita sopivaa ja itselle mieluista musiikkia tähän tärkeään tapahtumaan”, kuvailee Haukiputaan seurakunnan kanttori Hannu Niemelä.

Oulun seurakuntien kanttoreista konserttia ovat toteuttamassa Sirpa Ilvesluoto, Peter Marosvari, Jarkko Metsänheimo, Hannu Niemelä, Lauri Nurkkala, Tarja Sakko, Johanna Simonen ja Katri Sippola. Lisäksi mukana on laulupedagogi Johanna Kropsu.

Häämusiikista on tietoa myös Oulun seurakuntien sivuilla www.oulunseurakunnat.fi/kuuntele-haamusiikkia

2021-04-29 09:24:00.0