Oulun seurakunnissa vappua juhlitaan musiikin voimin

Oulun seurakunnissa vappua vietetään perinteikkäästi opiskelijoiden ja nuorten aikuisten vappujuhlan merkeissä perjantaina 30.4. Tänä keväänä tapahtuma toteutetaan toista vuotta peräkkäin virtuaalisesti koronarajoitusten vuoksi. Kello 19 alkavaa vapputapahtumaa voi seurata Kirkko Oulussa Youtube-kanavan ja Facebook-sivun kautta.

Olli Helenius.

Vappujuhlassa esiintyvä Olli Helenius tunnetaan maanläheisestä folk-popista, jossa yhdistyy kauniit melodiat ja syvälliset sanoitukset

“Ohjelmassa on Olli Heleniuksen trubaduurikonsertti sekä tapahtuman aloittavat ja päättävät puheenvuorot. Vappujuhla on viimeisen 30 vuoden aikana muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta pidetty Raatin nuorisotalolla, mistä striimaus nytkin välitetään. Koronarajoitusten vuoksi emme valitettavasti voi ottaa yleisöä paikalle”, kuvailee yliopistopastori Ari Savuoja tapahtumaa.

Tapahtumassa esiintyvä laulaja-lauluntekijä Olli Helenius tunnetaan maanläheisestä folk-popista. Seitsemän sooloalbumia julkaissut artisti on myös gospel-yhtye Bass’n Helenin perustajäsen ja toiminut Juha Tapion rumpalina vuosien ajan.  Vappuaaton keikan aikana Helenius avaa sanoitustensa merkitystä ja jakaa tarinoita laulujensa takana. “Olli on viime vuosina tehnyt paljon uutta puhuttelevaa musiikkia elämän haasteista ja erilaisista kipukohdista. Odotamme siis mielenkiintoista ja koskettavaa konserttia”, Savuoja kertoo.

Vappukonsertin tarkoitus on tuoda tuo iloa ja valoa koronavuoden uuvuttamille. Savuoja haluaa myös korostaa, että tapahtuman nimestä huolimatta sitä voivat seurata kaikki ikäluokat. “Tähän konserttiin ovat kaikki tervetulleita, koska laulujen tyyli ja sanojen teemat sopivat melkein vauvasta vaariin ja muksusta mummuun.”

Tapahtuman pääjärjestäjänä toimii Oulun seurakunnat. Suunnittelussa ja järjestelyissä on lisäksi mukana kirkon piirissä toimivia kristillisiä opiskelijajärjestöjä ja nuorten aikuisten järjestöjä.

Uutinen julkaistu 28.4.2021, kuva: ohjelmakristalli.com/olli-helenius

2021-04-28 08:45:59.0