Vihkihetki Oulun tuomiokirkossa 21.5.

Oulun tuomiokirkossa voi pitää kätevästi keväthäät vihkihetkessä perjantaina 21.5.2021 kello 14–18.

Oulun tuomiokirkon vihkiryijy

Kuva: Sanna Krook /Kirkon kuvapankki

Koronatilanteen takia vihkiaika on varattava etukäteen 22.4.-20.5. välisenä aikana Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherranvirastosta soittamalla, puh. 044 316 1400. Kirkkoherranvirasto on avoinna maanantaisin kello 9–16 ja tiistaista perjantaihin kello 9–14. Vihkiaikoja on tarjolla puolen tunnin välein.

Oulun tuomiokirkossa on järjestetty vihkihetkiä jo yli 10 vuoden ajan. Vihkihetket ovat vakiintuneet osaksi tuomiokirkkoseurakunnan toimintaa, sillä pienimuotoiselle ja helpolle tavalle mennä naimisiin on ollut tilausta.

“Vihkihetket ovat olleet tasaisen suosittuja, ja vihittäviä pareja on yleensä ollut noin kymmenen”, kertoo kappalainen Ari-Pekka Metso Oulun tuomiokirkkoseurakunnasta.

Vihkihetkeen tarvitaan mukaan esteettömyystodistus, joka tulee hankkia viimeistään seitsemän arkipäivää ennen vihkimistä osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/esteidentutkinta tai soittamalla Oulun aluekeskusrekisteriin puh. 08 316 1310 (ma–pe klo 9–16). Jos kumpikaan vihittävistä ei ole Oulun ev.lut. seurakuntien jäsen, todistus haetaan jommankumman kotiseurakunnasta.

Vihkipari voi kutsua tilaisuuteen läheisiään todistamaan vihkihetkeä, mutta tarvittavat kaksi todistajaa löytyvät myös seurakunnan puolesta. Tilaisuus toteutetaan 21.5. voimassa olevien koronarajoitusten mukaisesti.

Seuraava vihkihetki järjestetään Oulun tuomiokirkossa perjantaina 10.9.2021.

2021-04-19 13:44:15.0