Runokilpailu houkuttelee pohtimaan hiljaisuuden teemaa

Oulun ev.-lut. seurakunnat järjestää helmi-maaliskuussa 2021 hiljaiseen viikkoon liittyvän runokilpailun teemalla "hiljaisuus".

Teemaan sopivat, itse kirjoitetut runot voi lähettää mukaan kilpailuun osoitteessa oulunseurakunnat.fi/runokilpailu viimeistään sunnuntaina 21.3.

Pajunkissoja sinistä taivasta vasten. Kuva: pixabay.com

Hiljaisuuden runoja voi lähettää verkon kautta 21.3. asti.

"Kaikille avoimen runokilpailun tavoitteena on nostaa esiin runoja hiljaisuuden teemaan liittyen ja käsitellä samalla ihmisten suhdetta hiljaisuuteen", Oulun seurakuntayhtymän tiedottaja Mirjami Ritola kuvailee.

Runoja esillä somessa ja seurakuntalehdessä

"Julkaisemme runoja hiljaisella viikolla, eli pääsiäistä edeltävällä viikolla Kirkko Oulussa -Facebookissa ja -Instagramissa sekä Rauhan Tervehdys -lehdessä", Ritola kertoo.

Runokilpailun palkintona on viidenkymmenen euron lahjakortti DOM Second Hand -kauppaan. Lahjakortti arvotaan kaikkien runon lähettäneiden kesken viikolla 13. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi ja voitosta ilmoitetaan voittajalle henkilökohtaisesti.

Hiljainen viikko edeltää pääsiäistä

Hiljainen viikko on pääsiäistä edeltävä viikko. Sitä kutsutaan myös nimellä piinaviikko tai suuri viikko. Hiljaisella viikolla kristityt keskittyvät muistelemaan Jeesuksen kärsimystä.  Lue lisää hiljaisesta viikosta täältä

Tiedote 17.2.2021, kuva: pixabay.com

Wed Feb 17 09:34:44 EET 2021