Hyväntekeväisyysmyymälä DOM Second Hand laajensi toimintaansa verkkokauppaan

Oulun seurakuntien hyväntekeväisyysputiikki DOM Second Hand laajensi toimintaansa verkkokauppaan. Verkkomyymälässä on tarjolla hyvälaatuisia käytettyjä vaatteita, kenkiä ja asusteita.

Nainen kenkien keskellä

"Valikoimassa on niin vaatteita, kenkiä kuin korujakin. Lisäksi on oma osastonsa vintagelle eli eri vuosikymmeniltä oleville vaatteille", myymälää luotsaava yhteisötyöntekijä Mari Tuokkola kertoo.

DOMin tuotevalikoima koostuu asiakkaiden myyntiin tuomista tuotteista. Asiakas saa tuotosta puolet, toinen puoli käytetään hyväntekeväisyyteen ja toiminnasta aiheutuviin kuluihin. Myymälän tuotoista suurin osa suunnataan diakoniatyön kautta kaikkein vaikeimmassa elämäntilanteessa olevien hyväksi.

Vuosien varrella DOM on kerännyt hyväntekeväisyyteen yhteensä 230 000 euroa. Tämän vuoden tavoite on 30 000 euroa.

Vapaaehtoistyötä tarjolla

Verkkokauppasivustolla voi myös tutustua DOM Second Handin toimintaan ja lahjoituskohteisiin. Sivujen kautta voi myös esittää toiveita siitä, millaista toimintaa seurakunnilla voisi olla ja ilmoittautua vapaaehtoistyöhön.

"Jokainen voi kertoa omista kiinnostuksen kohteistaan ja vahvuuksistaan. Mietimme sitten yhdessä, kuinka taitoja voisi hyödyntää", Tuokkola kannustaa.

Myös DOMin verkkomyymälä on yhteistyön ja vapaaehtoistyön tulosta. Verkkokauppa-alustan ovat tehneet Oulun ammattikorkeakoulun tietojenkäsittelyn opiskelijat. Verkkosivustolla esiintyvät mallit ja sivuston valokuvaaja ovat vapaaehtoistyöntekijöitä.

Verkkokaupan osoite on domsecondhand.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Verkkokaupan tarjonta on eri kuin ”kivijalkamyymälän”, joka sijaitsee Oulussa Vanhan pappilan vintillä (Asemakatu 6, käynti sisäpihan kautta). Myymälä on avoinna keskiviikosta perjantaihin kello 12–18.

Tue Jan 19 08:45:09 EET 2021