Koronatilanne vaikuttaa Oulun seurakuntien toimintaan

Viranomaisten määrittämät koronarajoitukset ovat voimassa 23.5.2021 saakka (päivitetty 14.5.21).

Tänä aikana Oulun seurakunnissa järjestetään pääosin vain virtuaalitapahtumia. Seuraa yksittäisten tapahtumien tilannetta tapahtumakalenterista.

Jumalanpalveluksiin voi osallistua osassa kirkoista rajoitusten antamissa puitteissa. Jumalanpalvelukset ovat myös nähtävissä ja kuultavissa Virtuaalikirkon tai nettiradiolähetyksen kautta.

Suuremmissa kirkoissa voidaan henkilörajoitusten suhteen soveltaa ns. sektorimallia, jolloin jumalanpalvelukseen tai kirkolliseen toimitukseen voi osallistua rajoituksia suurempi määrä seurakuntalaisia. Tämä perustuu siihen, että nämä henkilöryhmät pidetään koko tilaisuuden ajan erillään toisistaan.

Kirkollisten toimitusten, kuten kasteen, vihkimisen ja hautaan siunaamisen osalta noudatetaan 15.5.2021 lähtien 20 henkilön osallistujarajoitusta. Mukana voivat olla lähimmät omaiset, vaikka tämä ylittäisikin 20 henkilön rajan. Osallistujamäärää voidaan katsoa tapauskohtaisesti. Tarkemmat tiedot saat oman seurakuntasi kirkkoherranvirastosta.

Kerhot ja muu seurakuntien toiminta sekä leirit on peruttu, lukuun ottamatta alle 18-vuotiaiden lasten ja nuorten toimintaa.

Seurakunnat noudattavat tarkasti viranomaisten antamia ohjeita ja suosituksia toiminnassaan.

Kirkkoherranvirastot ja palveluyksiköt palvelevat vain puhelimitse ja sähköpostilla.

> Tulevat lähetykset verkossa ja radiossa

> Puhelinnumerot keskustelua varten

2021-04-19 10:00:00.0