Musiikkia talvipäivän siniseen hetkeen

Tammikuun 2021 alussa käynnistyy taas perinteeksi muodostunut talvipäivän sinisen hetken konserttisarja Tuiran kirkosta. Konsertit järjestetään sunnuntaisin klo 14 suorana lähetyksenä Virtuaalikirkon kautta osoitteessa www.virtuaalikirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Sininen hetki talvimaisemassa

Tammikuun neljä konserttia

Talvipäivän sinisen hetken konserttisarjan aloittaa kitaristi Santeri Rautiainen tammikuun 3. päivä konsertillaan Kuvitteleva kitara. Rautiainen tuo Tuiran kirkkoon värikkään ja monitasoisen sooloresitaalin renessanssin, barokin, klassisromantiikan ja impressionismin aikakausilta. Rautiaisen konsertissa on luvassa kitaralle alun perin sävellettyjä teoksia sekä sovituksia säveltäjiltä de Fossa, J.S. Bach, de Narváez ja López-Chávarri.

Sarjan toinen konsertti on 10. tammikuuta nimellä Laulu ja sello soi. Mezzosopraano ja sellisti Seeli Toivio esittää talvipäivän sinisessä hetkessä kaunista J.S. Bachin sellomusiikkia sekä laulaa kotimaisia lauluja. Konsertissa kuullaan mm. Toivo Kuulaa, Oskar Merikantoa ja Yrjö Kilpistä. Seeli Toivio on musiikin tohtori, ja hän on esiintynyt laajasti kotimaassa ja ulkomailla, mm. Japanissa, Euroopassa ja USA:ssa, jossa esimerkiksi New Yorkin Carnegie Hallissa kaksi kertaa. Konsertissa säestäjänä toimii Tuiran kanttori Raakel Pöyhtäri.

Kolmas konsertti järjestetään 17. tammikuuta nimellä Barokista Romantiikkaan. Konsertissa esiintyvät Oulunsalo Ensemble, johtaa Sinikka Ala-Leppilampi, Eeva Holappa, laulu ja viulu, Johanna Luokkanen, viulu ja Raakel Pöyhtäri, piano. Konsertin ohjelma sisältää barokin ja romantiikan aikakauden musiikkia, muun muassa Bachin kaksoisviulukonserton, Bachin d-molli -pianokonserton ensimmäisen osan sekä Mendelssohnin ja Corellin musiikkia.

Konserttisarjan päättää 24. tammikuuta baritoni Ronnie Karlsson ja pianisti Janne Oksanen konsertillaan Suomea soivat laulut. Duo Karlsson & Oksanen tutkivat konsertissaan suomalaisuutta. Konsertti esittelee kolme erilaista näkökulmaa suomalaisuuteen Kuulan, Merikannon ja Sibeliuksen laulujen kautta. Luvassa on luontokuvaelmia ja rakkaustarinoita. Konsertissa kuullaan suomalaisten mestarisäveltäjien lied- ja pianomusiikkia. Ronnie Karsson on Sibelius-Akatemiasta valmistunut oopperalaulaja ja Janne Oksanen on Sibelius-Akatemiasta valmistunut pianisti.

Musiikkia talvipäivän siniseen hetkeen VirtuaalikirkossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

sunnuntaina 3.1. klo 14 Kuvitteleva kitara, kitaristi Santeri Rautiainen
sunnuntaina 10.1. klo 14 Laulu ja sello soi, sellisti ja mezzosopraano Seeli Toivio, säestys Raakel Pöyhtäri
sunnuntaina 17.1. klo 14 Barokista Romantiikkaan, Oulunsalo Ensemble, johtaa Sinikka Ala-Leppilampi, Eeva Holappa, laulu ja viulu, Johanna Luokkanen, viulu ja Raakel Pöyhtäri, piano
sunnuntaina 24.1. klo 14 Suomea soivat laulut, baritoni Ronnie Karlsson ja pianisti Janne Oksanen.

Mon Dec 28 08:36:00 EET 2020