Pääsiäisen iloa Pietari-oratoriossa

Karjasillan kirkossa maanantaina 28.3. kello 18
Karjasillan kirkko 2016 talvi1_M.jpg

Karjasillan seurakunnan tilausteos, Niilo Rauhalan sanoittama ja Antti Heikkilän säveltämä Pietari-oratorio esitetään Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39) Oulussa toisena pääsiäispäivänä, maanantaina 28.3. kello 18.

Teoksessa ovat mukana Karjasillan seurakunnan Cantio Laudis -kuoro, Oulun Kamariorkesteri sekä solistit Heikki Rainio, tenori (Pietari), Markku Liukkonen, basso (Jeesus), Tomi Punkeri, baritoni (kertoja), Virva Puumala, sopraano, Johanna Fiskaali, mezzosopraano, Tuomo Rahko, tenoribaritoni, ja Jaakko Yrjänä, baritoni. Musiikin johtajana toimii Olli Heikkilä.

Pietari-oratoriossa kuuluu vahvasti pääsiäisen ilo piinaviikon kärsimyksen jälkeen. Aiheita käsitellään särmikkään ja inhimillisen opetuslapsen, Pietarin kautta, johon nykyihmisenkin on helppo samaistua. Teos kulminoituu pääsiäisen ajan tapahtumiin, mutta se sisältää myös muita vaiheita Pietarin elämästä. Oratorio sai kantaesityksensä pääsiäisenä 2009.

Teos kestää noin kaksi tuntia. Esitykseen on vapaa pääsy, ohjelma maksaa 10 euroa.

Julkaistu 22.3.2016

2016-03-22 11:28:35.0