Oulun seurakuntien toiminta siirtyy verkkoon 1.12. koronatilanteen vuoksi

Oulun ev.lut seurakuntien jumalanpalvelukset ja tapahtumat siirretään verkkoon tiistaista 1.12. lähtien.

Oulun tuomiokirkko, talvi

Kuva: Sanna Krook

Perjantaihin 18.12. saakka voimassa oleva muutos perustuu Oulun kaupungin eilen 29.11. asettamiin uusiin koronarajoituksiin ja Oulun hiippakunnan tämänpäiväiseen ohjeistukseen.

Toisen ja kolmannen adventin jumalanpalvelukset järjestetään ilman läsnä olevaa seurakuntaa. Verkkoradiolähetys kirkkojen jumalanpalveluksista lähetetään joka sunnuntai kello 10 osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/verkkokirkko. Lisäksi Oulun seurakunnat lähettävät suoria videolähetyksiä osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi sekä radiojumalanpalveluksia Radio Dein ja Radio Pookin taajuuksilla.

Kirkollisten toimitusten, kuten kasteen, vihkimisen ja hautaan siunaamisen osalta noudatetaan 10 henkilön osallistujarajoitusta. Hautaan siunaamisessa paikalla voivat olla lähiomaiset.

Kirkkoherranvirastot sulkevat ovensa, mutta ne palvelevat normaalisti puhelimitse ja sähköpostitse. Myös nuorisotyö- ja varhaiskasvatustoiminta siirtyy verkkoon.

Joulunajan muita tapahtumia, kuten konsertteja ja Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksia ei järjestetä yleisötapahtumina vaan ne siirretään mahdollisuuksien mukaan verkkoon tai perutaan. Tietoa muutoksista päivitetään osoitteeseen www.oulunseurakunnat.fi

”On harmillista, että pandemia vaikuttaa näin voimakkaasti juuri joulun alla. Koronatilanne on kuitenkin tällä hetkellä niin vakava, että rajoitukset ovat meidän kaikkien parhaaksi. Kaikesta huolimatta voimme hiljentyä, rauhoittua ja valmistautua joulunviettoon. Olemme turvallisissa käsissä ja voimme luottaa rakastavan Jumalan huolenpitoon”, sanoo Tuiran seurakunnan kirkkoherra Niilo Pesonen.

Diakoniatyö toimii normaalisti ja seurakunnan työntekijät ovat tavoitettavissa keskustelua varten sekä puhelimitse että sähköpostilla. Yhteystiedot yhteydenottoa varten >>

2020-11-30 12:46:00.0