Kastepäivä Hintan kappelissa 28.11.

Hintan kappelissa (Hintantie 89) on lauantaina 28.11. kello 12-17 kastepäivä, jonne voi tuoda lapsensa helposti ja turvallisesti kasteelle.

Vauva isänsä käsivarsilla

Kuva: Sanna Krook

Kasteaika tulee varata puhelimitse 20.11. mennessä Oulujoen seurakunnan numerosta (08) 5313 500.

Kastepäivänä paikalla on yksi kasteseurue kerrallaan. Mukaan voi tulla enintään 15 vierasta, jotta turvavälit voidaan toteuttaa. Tiloja puhdistetaan ja tuuletetaan seurueiden välillä.

”Haluamme pitää korona-aikana esillä mahdollisuutta pitää kastehetki myös matalalla kynnyksellä seurakunnan tiloissa. On tärkeää, että kaikki lapset tulevat kastettua myös korona-aikana, eivätkä kasteet turhaan viivästy. Meidän mielestämme Hintan kappeli on todella kaunis tila ja paljon siellä kastetaankin lapsia”, kappalainen Satu Kreivi-Palosaari sanoo.

Kastepappi ottaa ennen kastetta yhteyttä perheeseen ja perheen kanssa yhdessä käydään läpi tarvittavat paperit sekä kasteeseen liittyvät virsitoiveet.

Kastehetkeen ei liity kahvitilaisuutta, vaan seurueet poistuvat paikalta heti kasteen jälkeen ja voivat nauttia kastekahvit kotona.

2020-11-11 14:48:01.0