Vaihtoehtometalli soi Oulugospelissa

Oulun seurakuntien järjestämä Oulugospel soi jälleen 30.10–1.11.

Oulugospel logo

Suomen vanhimpiin lukeutuva gospeltapahtuma järjestetään koronan vuoksi eri tavalla kuin ennen, ja konsertit on rajattu pienemmälle yleisömäärälle. Konsertit kuitenkin striimataan, mikä mahdollistaa mukaanpääsyn viikonlopun keikoille kotisohvalta käsin.

Lauantaina 31.10. päiväkeikalla Pohjankartanossa esiintyy oululainen metallibändi Pelastava Tekijä. “Meidän juttu on yhdistää räväkkä naisvokalismi matalalle viritettyihin kielisoittimiin ja rämiseviin rytmikikkailuihin. Tyylillisesti Pelastava Tekijä osuu johonkin vaihtoehtometallin paikkeille. Bändi on meille pitkän aikavälin projekti, jota viedään pikkuhiljaa eteenpäin”, kuvailee kitaristi Joonatan Niemi vuonna 2019 perustettua bändiä.

Niemen lisäksi yhtyeeseen kuuluvat solisti Eerika Suoranta, basisti Vilho Eskelinen sekä rumpali Perttu Siliämaa. Kaksi singleä julkaissut yhtye odottaa pääsevänsä nauhoittamaan uusia biisejä studiolle mahdollisimman pian.

Bändille merkityksellistä gospelissa on sen kautta välittyvä viesti toivosta, kertoo Niemi. “Emme halua lokeroida musiikkia liikaa genreihin. Gospelmusiikissa on kuitenkin sellainen toivon aspekti, joka meillä näkyy bändin nimessäkin.“

Viikonlopun aikana Oulugospelissa esiintyvät myös Viitasen Piia -trio, BigBless & PALMI ja Tommi Kalenius. Sunnuntaina 1.11. Keskustan seurakuntatalolla kuullaan Pekka Laukkarinen trion koko perheen konsertti kello 14 alkaen.

Lisätiedot ohjelmasta ja linkin lipunmyyntiin live- ja striimatuille keikoille löydät osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/oulugospel. Striimattujen keikkojen liput ovat hieman livekeikan lippuja edullisemmat. Lippuja on myynnissä rajallinen määrä.

Tue Oct 13 11:58:00 EEST 2020