Perhekerhot kokoontuvat jälleen

Syksyn myötä Oulun ev.lut. seurakuntien perhekerhot aloittavat jälleen toimintansa. Kaiken kaikkiaan seurakunnissa käynnistyy yli 30 perhekerhoa, iltaperhekerhoa, perhetupaa tai perhekahvilaa.

Lapsi sählymailan kanssa, vanhemmat taustalla

Kuva: Sanna Krook

Perhekerho on paikka, jonne aikuiset ja lapset voivat tulla viettämään yhteistä aikaa muiden perheiden kanssa. Kerhoissa hiljennytään, lauletaan, leikitään, askarrellaan ja kahvitellaan.

Perhekerhoihin osallistuminen on ilmaista eikä niihin tarvitse ilmoittautua etukäteen. Mukaan voi tulla milloin vain.

Perhekerhot alkavat pääsääntöisesti elokuun aikana. Osassa seurakunnista perhekerhoja järjestetään myös iltaisin, jotta työssäkäyvät perheetkin pääsisivät mukaan.

Liikunnallista toimintaa perheille

Hintan seurakuntatalolla jatkuu Liikkuvat perheet -toiminta, joka on liikunnallista tekemistä lapselle ja aikuiselle yhdessä. Toimintaan kuuluu perhesähly, Touhua ja tarinaa -illat sekä liikuntalauantait. Toiminnan järjestää Oulujoen seurakunta.

Liikkuvat perheet -toiminnan tavoitteena on tarjota kaikille lapsille mahdollisuus maksuttomaan liikuntaharrastukseen lähellä ja siten tukea perheiden hyvinvointia.

”Liikunnallinen toiminta ilta- ja viikonloppuaikaan saavuttaa hyvin myös niitä seurakuntalaisia, joille perinteinen perhekerhotoiminta ei ole tuttua. Liikuntalauantain ohjelmassa on ollut muun muassa yleisurheilua, leikkimielistä suunnistusta, lasten tanssia ja luistelua. Ohjelma on suunniteltu koko perheelle sopivaksi”, kertoo perhetoiminnanohjaaja Anu Suomalainen Oulujoen seurakunnasta.

Myös Karjasillan seurakunnassa järjestetään liikunnallisia Liikkis-iltaperhekerhoja. Ne kokoontuvat kuukausittain Metsokankaan koulun Ukkometson yksikössä, Kaakkurin koululla ja Maikkulan monitoimitalolla.

Lisää tietoa perhekerhoista ja niiden aikatauluista löytyy seurakunnittain osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/perhekerho sekä tapahtumakalenterista www.oulunseurakunnat.fi/tapahtumat

2020-08-10 09:45:00.0