Kastehetki mahdollistaa ristiäiset ilman järjestelyn vaivaa

Tuiran seurakunta järjestää Linnanmaalla Pyhän Luukkaan kappelissa Kastehetken lauantaina 5. syyskuuta kello 12-15.

Kastehetki. Vauva äidin ja kummin sylissä

Jos ristiäiset ovat jääneet vauvakiireissä pitämättä tai juhlien järjesteleminen ei muuten tunnu luontevalta, kastehetki onnistuu myös ilman suuria järjestelyjä. Kastehetkeen voi ilmoittaa kastettavaksi pienen tai suuremman alle rippikouluikäisen oululaislapsen. Seurakunta huolehtii käytännön järjestelyistä ja kasteen jälkeen tarjotaan kakkukahvit. Ilmoittautua voi perjantaihin 14.8. mennessä arkisin klo 9-15 numeroon 08 5314 600.

Koronakevään aikana moni perhejuhla jouduttiin siirtämään tuonnemmaksi. Tuiran seurakunnassa haluttiin vastata tilanteeseen kutsumalla perheet matalan kynnyksen juhlaan, johon on helppoa osallistua ilman järjestelyvastuuta.

”Kastehetki on herkkä ja puhutteleva juhla, sillä kasteessa lapsi saa lahjan, joka kantaa häntä läpi elämän”, kuvailee pastori Kirsi Chen Tuiran seurakunnasta.

Kastamisen edellytyksenä on, että jompikumpi lapsen vanhemmista on evankelisluterilaisen kirkon jäsen ja että kastettavalla on kaksi kummia. Kummien ei ole välttämätöntä olla messussa paikalla.

Toinen avoin kastetilaisuus järjestetään Karjasillan seurakunnan toimesta 20.9. kello 12, jolloin Pyhän Andreaan kirkossa vietetään kastemessua. Pyhän Andreaan tapahtumaan ilmoittaudutaan 4.9. mennessä sähköpostilla: karjasillanseurakunta@evl.fi tai puhelimella 08 531 3200.

Lisätiedot:
Pastori Anna-Leena Häkkinen p. 050 462 0759, anna-leena.hakkinen@evl.fi