Oulun seurakunnat lähettävät verkkokonsertteja koko kesän ajan

Oulun seurakuntien kesäkonserttisarja toteutetaan tänä vuonna pääasiassa verkon välityksellä.

Kitaristi Heikki Ruokangas ja hanuristi Anne-Mari Kanniainen.

Heikki Ruokangas ja Anne-Mari Kanniainen esiintyvät heinäkuussa Haukiputaan kirkossa.

Osoitteessa www.virtuaalikirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä on joka torstai-ilta kello 19 tarjolla tasokasta musiikkia kaikille avoimena videolähetyksenä elokuun loppuun saakka.  Joihinkin konsertteihin on mahdollista osallistua myös paikan päällä, mutta osanottajamäärä on rajoitettu, jotta turvavälit voidaan huomioida. Torstai-iltojen konserttien lisäksi tarjolla on myös muita konsertteja sekä verkossa että seurakuntien tiloissa. Kesämusiikkitarjontaan voi tutustua tarkemmin osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/kesamusiikkia.

Monipuolisen konserttisarjan avaa Oulujoen kirkon Sineraaria-konsertti torstaina 18.6. Konsertissa esiintyvät Viena Yrjänä (sopraano ja nokkahuilu) sekä Hanna-Kerttu Sarsila (kitara). 9. heinäkuuta Haukiputaan kirkossa kuullaan harmonikkaa ja kitaraa Anne-Mari Kanniaisen ja Heikki Ruokankaan yhteiskonsertissa. Lisäksi heinäkuussa on tarjolla muun muassa sellomusiikkia Selloduo Varosen esittämänä. Pianomusiikin ystäville on luvassa Couperin, Rameaun, Ravelin ja Debussyn sävellyksiä Pinja Ukkolan tulkitsemana.

Suosituimmissa kevään konserteissa tuhansia kuulijoita

Oulun seurakuntien kanttorit aloittivat säännöllisten verkkokonserttien toteuttamisen keväällä koronapandemian aiheuttamien rajoitusten vuoksi. Konserteista on saatu hyvää palautetta ja suosituimmat tilaisuudet ovat keränneet verkon äärelle viisinumeroisia osallistujamääriä. Suosituin kevään konserteista oli Oulun tuomiokirkosta lähetetty toivevirsikonsertti, jota seurasi 15 649 musiikinystävää.

”Koronavirus rajoittaa edelleen osallistumista tilaisuuksiin, joten haluamme jatkaa musiikin tarjoamista verkon välityksellä ihmisten iloksi”, kommentoi rovastikuntakanttori Hannu Niemelä

Kesämusiikkisarjan 2020 kaikki konsertit

Julkaistu 15.6.2020