Lasten kesätoimintaa eri puolilla Oulua

Oulun seurakunnat järjestävät lapsille ja lapsiperheille suunnattua kesätoimintaa eri puolilla Oulua tänäkin kesänä, pääasiassa kesäkuun aikana. Toimintaan on luotu turvallisuutta edistäviä käytäntöjä.

2018_06 Lastenpäivät Lämsänjärvellä_0121.jpg

Oulun seurakuntien lapsiperheiden kesätoiminnassa on tarjolla monenlaista puuhaa perheen pienimmille ja koko perheelle kesäkuun aikana. Kuva: Katri Yrjänä/Kirkon kuvapankki

Kiimingin seurakuntakeskuksen ympäristössä on mahdollisuus kiertää lapsiperheille suunnattua luontopolkua 7.6. saakka. Luontopolun ovat ideoineet ja suunnitelleet Kiimingin seurakunnan lastenohjaajat. Suunnittelussa on otettu huomioon vallitseva poikkeustilanne.

“Luontopolku kulkee Kiimingin seurakuntakeskuksen läheisyydessä metsässä. Merkitty reitti alkaa Kiimingin kirkon kellotapulia vatsapäätä olevan aitan portailta. Maasto on helppo kulkea pientenkin lasten kanssa. Koronatilanne on huomioitu muistuttamalla turvaväleistä”, kertoo Kiimingin seurakunnan varhaiskasvatuksen ohjaaja ja tiimiesimies Anne Schönberg.

Polkua saa käydä kiertelemässä itsenäisesti ja sen varrella on mukavaa tekemistä lapsille sekä eväiden syöntiä varten oma paikka.

“Luontopolulla voi soitella tuulikelloja, tutustua metsän asukkaisiin ja leikkiä. Polun varrella on tietotauluja muun muassa linnuista ja muurahaisista. Eväiden syöntimahdollisuus on reitin loppupuolella”, Schönberg kertoo.

Kiimingin seurakunnassa on lisäksi monenlaista muuta ohjelmaa tarjolla lapsiperheille kesäkuun aikana.

Leikkejä ja pelejä pikkuväelle

Oulujoen seurakunta järjestää kesäkuun aikana perheiden avointa kesätoimintaa muun muassa Hiuskan ja Myllyojan seurakuntakodeissa. Kesäpuuha-päivien ohjelmassa on esimerkiksi pihapelejä ja leikkejä sekä Hintan seurakuntakodilla järjestettävä grillipiknik.

Tuiran seurakunnan järjestämät Nallen kesäpäivät pidetään 1.-26.6 välisenä aikana aina maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin kello 9-12 Koskelan seurakuntakodilla. Tiistaisin ja torstaisin kesäpäivät pidetään Ritaharjun seurakuntakodilla kello 9-12. Nallen kesäpäivillä voi tavata muita perheitä ja nauttia samalla eväitä.

Lämsänjärven leirikeskuksessa järjestetään perinteiset Lastenpäivät 1.-26.6.2020. Lastenpäiville voivat osallistua vuosina 2010-2013 syntyneet oululaislapset. Etusijalla ovat Karjasillan seurakunnan alueella asuvat lapset.

Oulun tuomiokirkkoseurakunnan alueen 8-12 -vuotiaita kutsutaan Kesätupaan. Oulun tuomiokirkon pihamaalla sijaitsevassa Pikku-Sofian kirkossa on tarjolla maksutonta toimintaa: askartelua, pelejä, hiljentymistä ja välipalaa. Osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/ilmoLinkki avautuu uudessa välilehdessä voi ilmoittautua 7.6. mennessä mukaan vielä kahteen Kesätupaan, jotka järjestetään tiistaina 9.6. ja torstaina 11.6. kello 12-15. Mukaan mahtuu 20 lasta.

Julkaistu 2.6.2020

2020-06-02 15:51:00.0