Häämusiikkikonsertissa soivat vanhat tutut ja uudemmat suosikit

Keskiviikkona 27.5. kello 19 Oulun tuomiokirkosta kuullaan Virtuaalikirkon Linkki avautuu uudessa välilehdessäkautta häämusiikkikonsertti. Ohjelmassa on perinteisiä häämarsseja ja uudempaa musiikkia, sekä vihkitilaisuuteen sopivia yksinlauluja ja virsiä. Konserttia on toteuttamassa seitsemän kanttoria, yksi jokaisesta Oulun seurakunnasta.

2017_09 vihkihetki Oulun tuomiokirkko_0544 (1).jpg

Häämusiikkikonsertti tarjoaa häitään suunnitteleville pareille mahdollisuuden kuulla monipuolisesti vaihtoehtoja vihkimusiikista omia häitä varten. Kuva: Sanna Krook/Kirkon kuvapankki

Poikkeustilanteesta huolimatta häitä voi suunnitella, vaikka niitä ei voisikaan toteuttaa tänä kesänä halutulla tavalla.

“Tiedän hyvin, että tilanne on aiheuttanut monille pettymyksiä. Häiden siirtämisiä on tapahtunut, mutta jos se ei tunnu hyvältä, niin nyt voi järjestää pienen vihkitoimituksen ja pitää hääjuhlan myöhemmin, kun tilanne normalisoituu”, rohkaisee rovastikuntakanttori ja Haukiputaan seurakunnan kanttori Hannu Niemelä.

Vihkitilaisuuden musiikki on useille hääpareille merkityksellinen asia ja heillä on toiveita soitettavasta musiikista.

“Toiveissa on vaihtelua, mutta vuodesta toiseen suosiossa ovat perinteiset Melartinin Juhlamarssi sekä Mendelssohnin ja Kuulan Häämarssit”, kertovat Niemelä ja konsertin vastuuhenkilö, Oulunsalon seurakunnan kanttori Jaakko Rahko.

Häämusiikkikonsertin voi kuunnella osoitteessa www.virtuaalikirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, mistä konsertti löytyy myöhemmin tallenteena. Häämusiikkiin voi tutustua myös Oulun seurakuntien verkkosivuilla osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/haatLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Julkaistu 19.5.2020

2020-05-19 10:32:00.0