Kauppakassipalvelu Tuiran ja keskustan ikäihmisille osana Oulu-apua

Oulun kaupunki, Oulun seurakunnat ja Osuuskauppa Arina järjestävät yhdessä Ikäihmisten kauppakassipalvelun koronapandemian aiheuttaman poikkeustilanteen ajaksi. Palvelu pilotoidaan ensimmäisenä Tuiran ja keskustan alueilla yli 80-vuotiaille ja se on osa Oulu-apua.

Kuvassa Oulu-avun kauppakärryn näköinen tunnus, jossa on punainen sydän, jonka alla kaksi palloa ja sivussa...

Kauppatavaratilaus soitetaan Osuuskauppa Arinan järjestämään puhelinpalveluun. Tilatut tuotteet kerätään järjestöjen vapaaehtoisten voimin Tuiran S-marketista. Oulun seurakuntien ja kaupungin työntekijät toimittavat ostokset asiakkaan kotiin maksutta tiistaisin ja torstaisin noin klo 10-13 ja 14-17.

Toimituspäivät tiistai ja torstai

Puhelinpalvelu tilauksia varten on avoinna ma-pe klo 9-15, p. 044 788 6688. Puhelinpalvelu avataan tiistaina 14.4. ja ensimmäinen toimituspäivä on torstaina 16.4. Myöhemmin toimituspäivät tulevat olemaan tiistaisin ja torstaisin.

Palvelua tarjotaan aluksi Tuiran (postinumero 90500) ja keskustan (postinumero 90100) alueilla asuville yli 80-vuotiaille. Palvelua laajennetaan mahdollisuuksien mukaan myöhemmin.

Palvelun kautta pilotin piiriin kuuluvat henkilöt voivat tilata Tuiran S-marketin valikoimiin kuuluvia elintarvikkeita, käyttötavaroita ja hygieniatarvikkeita, pois lukien pakaste-, tupakka- ja alkoholituotteet sekä Veikkauksen pelit. Tuotteiden maksu hoidetaan puhelun aikana pääasiallisesti pankkikortin tiedoilla. Jos asiakkaalla ei ole käytössään pankkikorttia, hänelle voidaan perustaa laskutusasiakkuus puhelimessa poikkeustilan ajaksi.

Kaikkia toimitusketjussa mukana olevia ohjeistetaan tarkasti tuotteiden turvallisesta keräämisestä ja toimittamisesta. Ohjeistamisessa huomioidaan mm. hygieenisuus, tuotteiden kylmäketjun varmistaminen sekä lähikontaktin välttäminen.

Tarkemmat ohjeet Kauppakassipalvelusta ovat Oulu-apu-sivulla kohdassa Kauppakassipalvelu Tuiran ja keskustan ikäihmisille

Julkaistu 16.4.2020

2020-04-16 16:25:00.0