Oulun seurakunnat mukana Earth Hour -ilmastotempauksessa 28.3.

Oulun ev.-lut. seurakunnat osallistuvat jälleen Earth Hour -kampanjaan.

Earth Hour -kampanjakuva, nuorella naisella kynttilä kädessä

Oulun ev.-lut. seurakunnat osallistuvat jälleen Earth Hour -kampanjaan. Valoja sammutetaan kiinteistöistä lauantaina 28. maaliskuuta kello 20.30–21.30. Valot jätetään palamaan kuitenkin niihin paikkoihin, missä se on turvallisuussyistä tarpeen.

Seurakuntayhtymän hautausmaiden valot joko sammutetaan tai valon määrää vähennetään huomioiden muun muassa turvallisuusnäkökohdat.

Huoli ilmastonmuutoksesta

Earth Hour on ympäristöjärjestö WWF:n järjestämä maailman suurin ilmastotapahtuma. Tapahtuman aikana näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot tunnin ajaksi. Tämän symbolisen eleen avulla jokainen voi ilmaista huolensa ympäristön tilasta ja ilmastokriisistä päättäjille.

Vuonna 2019 maailmanlaajuisessa tapahtumassa oli mukana yhteensä 188 maata ja maantieteellistä aluetta sekä miljoonia yksityishenkilöitä, yhteisöjä ja yrityksiä. Suomessa Earth Hour järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2009.

Oulun ev.-lut. seurakunnat ovat olleet mukana tapahtumassa alusta saakka. Osallistumalla Earth Hour -kampanjaan myös Oulun seurakunnat haluavat viestittää huolensa ilmastonmuutoksesta.

2020-03-23 10:28:49.0