Jumalanpalveluksiin voi osallistua kotisohvalla verkon välityksellä

Oulun ev.lut. seurakunnat järjestävät toistaiseksi jumalanpalvelukset verkossa. Nettiradiolähetys kirkkojen jumalanpalveluksista lähetetään joka sunnuntai kello 10 osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/verkkokirkko. Lisäksi Oulun seurakunnat lähettävät suoria videolähetyksiä osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi sekä radiojumalanpalveluksia Radio Dein ja Radio Pookin taajuuksilla.

Kuvakaappaus Oulun seurakuntien verkkokirkko-sivusta, jossa on kuvat Oulun kirkoista

Seurakuntien pääkirkot ovat auki hiljentymistä ja yksityistä rukousta varten verkon kautta välitetyn jumalanpalveluksen jälkeen vähintään kaksi tuntia. Paikalla on pappi tai muu seurakunnan työntekijä keskustelua ja sielunhoitoa varten.

Virtuaalikirkon videolähetyksissä monipuolista sisältöä

Oulun ev.lut. seurakuntien tuottamat Virtuaalikirkon videolähetykset löytyvät osoitteesta: www.oulunseurakunnat.fi/virtuaalikirkko

Virtuaalikirkossa lähetetään viikoittain maanantaista lauantaihin Oulun ev.lut. seurakuntien toteuttama iltahartaus kello 18 sekä sunnuntai-iltaisin Tuiran kirkosta kello 18 vesper. Joka sunnuntai kello 10 lähetetään jumalanpalvelus Oulun tuomiokirkosta sekä Oulunsalon ja Tuiran kirkoista. Jumalanpalveluksia lähetetään lisäksi vuorosunnuntain myös Kiimingin, Haukiputaan, Oulujoen ja Karjasillan kirkoista.

Virtuaalikirkosta löytyy myös monenlaista muuta nähtävää suoralähetysten ja tallenteiden muodossa. Sunnuntaina 22.3. Virtuaalikirkon kautta voi osallistua runoiltaan ja keskiviikkona 25.3. pelkoja käsittelevään Ihmisen ääni -iltaan, jossa puhuu rikoskomisario Jan Sormunen Oulun poliisista. Torstaina on tarjolla valoisaa ja toiveikasta iltamusiikkia tuomiokirkkoseurakunnan kanttorien tulkitsemana.  Perjantaina 27.3. on vuorossa Minun uskoni -ilta, jossa Mikko Salmen haastateltavana on entinen europarlamentaarikko Liisa Jaakonsaari. Musiikista vastaa Iina Palokangas

Radiopyhäkoulu ja Ajatuskumppani-sarja jatkuu

Lapsille lähetetään tuttuun tapaan radiopyhäkoulu sunnuntaisin Radio Pookissa klo 9.45 ja Radio Deissä kello 8.45 sekä uusintana klo 11.30. Radiopyhäkoulut ovat noin lapsille suunnattuja noin kymmenen minuutin mittaisia hartaushetkiä.

Radio Deissä Ajatuskumppani-sarjassa keskustellaan keskiviikkoisin klo 15.15 ikiaikaisista hyveistä. Ohjelmat uusitaan sunnuntaisin kello 11.45 Oulun aluelähetyksessä. Maaliskuun 22. päivä kello 11.45 uusintana lähetettävässä Ajatuskumppanissa keskustellaan oikeudenmukaisuuden hyveestä. Keskustelukumppaneina ovat pastori Nuusa Niskala ja tiedottaja Mervi Päivärinta. Keskiviikkona 25. maaliskuuta keskustellaan rohkeuden hyveestä. Ohjelmat uusitaan aina seuraavana sunnuntaina klo 11.45 Oulun aluelähetyksessä. Ajatuskumppanit on kuultavissa myös osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/verkkokirkko/podcastit

Yle lähettää hartauksia

Yle lähettää poikkeustilanteesta riippumatta hartausohjelmia normaalisti, radiojumalanpalvelukset sekä muut hartausohjelmat.

Tv:ssä jumalanpalveluksia lisätään toistaiseksi niin, että lähetys on sekä juhlapyhinä että jokaisena sunnuntaina. Keväälle on sovittu neljä ylimääräistä sunnuntailähetystä.

Yle Radio 1:ssa on aamu- ja iltahartaudet uusintoineen joka arkipäivä sekä lauantaisin. Sunnuntaisin on kaksi jumalanpalvelusta, muina juhlapyhinä yksi.

Tv 1:n ohjelmistossa on normaalisti lauantaisin Pisara-hartaus. Sunnuntaisin ja muina kirkollisina pyhinä lähetetään yhteensä 37 tv-jumalanpalvelusta vuodessa.

Julkaistu 20.3.2020

Fri Mar 20 18:37:00 EET 2020