Tuiran kirkossa keskustellaan uskosta, kirkosta ja elämästä - vieraana 11.3. näyttelijä Laura Malmivaara

Tuiran kirkossa (Myllytie 5) alkaa keskiviikkona 11.3. kello 17 Minun uskoni -keskusteluiltojen sarja, jossa kolmena maaliskuun keskiviikkona haastatellaan yhtä julkisuuden henkilöä. Ensimmäisenä haastateltavana on näyttelijä Laura Malmivaara. Seuraavana keskiviikkona 18.3. haastateltavana on entinen europarlamentaarikko Liisa Jaakonsaari ja 25.3. vieraana on Oulun kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Juha Hänninen.

Kasvokuva näyttelijä Laura Malmivaarasta.

Laura Malmivaara on ensimmäisen Minun uskoni -keskusteluillan vieras. Kuva: Pia Rautio

Minun uskoni -illoissa puhutaan ihmisiä koskettavista asioista pastori Mikko Salmen haastattelemana. Keskustelujen aiheet nousevat kuluvan vuoden Yhteisvastuukeräyksen teemasta Sinä riität.

–  Tämä tarkoittaa ainakin sen pohtimista, riitänkö minä vanhempana, puolisona, lapsena, ystävänä. Tai riitänkö minä Jumalalle. Mukana on elämään kuuluvien vaikeidenkin asioiden pohtimista, Tuiran seurakunnan kirkkoherra Niilo Pesonen kuvailee.

Malmivaaran keskustelun aiheena on Alusta aloittaminen. Herättäjäsukuun kuuluva Malmivaara on näytellyt muun muassa monissa elokuvissa ja tv-sarjoissa. Näyttelijätyön lisäksi hän on opiskellut valokuvausta ja teologiaa.

Liisa Jaakonsaaren kanssa illan aiheena on Rohkeus. Teologian maisteriksikin valmistuneen Juha Hännisen kanssa keskustelun aiheena on Elämä ja kuolema.

Keskusteluillat alkavat kello 17. Tilaisuuksien jälkeen on mahdollista osallistua klo 19 alkavaan hiljaiseen viikkomessuun Tuiran kirkossa. Tilaisuuksien juontajina toimivat kirkkoherra Niilo Pesonen ja pastori Soili Pitkänen. Musiikista vastaa muusikko Jari Levy. Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Julkaistu 4.3.2020

2020-03-04 10:38:00.0