Hääpareja houkutellaan koulun penkille

Avioliittokoulu, nollabudjetin häät ja häämusiikki esittelyssä häämessuilla

Avioliittoon aikoville pareille on tarjolla koulutusta rakkauden ja parisuhteen saloihin päivän mittaisessa avioliittokoulussa. Seuraavat koulupäivät järjestetään Hietasaaren leirikeskuksessa 21.5. ja 11.6. kello 10–16.

Romuromantiikkaa_L.jpg

”Avioliittokoulussa pariskunnilla on mahdollisuus pohtia avioliittoon liittyviä toiveita ja olettamuksia heidän omista lähtökohdistaan. Tavoitteena on rakentaa lujaa perustusta rakkaudelle”, kertoo Oulunsalon seurakunnan seurakuntapastori Jukka Joensuu.

Koulupäivän aikana käydään läpi kestävän rakkauden perusteita pilke silmäkulmassa, mutta tositarkoituksella. Päivä alkaa yhteisluennolla, jonka jälkeen ohjelmassa on parityöskentelyä.

Ensimmäinen avioliittokoulu järjestettiin viime vuoden keväällä. Osallistujat antoivat myönteistä palautetta muun muassa ajatuksia herättävistä ja rohkeista keskusteluaiheista sekä rennosta tunnelmasta.

Avioliittokouluun voi ilmoittautua osoitteessa www.romuromantiikkaa.fi. Kumpaankin koulupäivään mahtuu mukaan 10 paria. Avioliittokoulu on maksuton.

Helposti naimisiin – budjetti 0 €

Oulun ev.lut. seurakunnat on mukana lauantaina 23.1. kello 10-17 Areena Terminaalissa järjestettävässä Suomen Häämessut Oulu -tapahtumassa. Messuosastolla numero 24 voi käydä keskustelemassa papin ja kanttorin kanssa kaikista kirkolliseen vihkimiseen liittyvistä asioista, esimerkiksi vihkipaikasta ja häämusiikista, sekä avioliittokoulusta.

Messuosastolta saa vinkkejä myös nollabudjetin häistä. ”Avioliittoon vihkimiseen tarvitaan vähimmillään vain esteettömyystodistukset, pappi ja kaksi todistajaa – kaikki muu on ekstraa”, Joensuu sanoo.

Häämessujen ohjelmalavalla pidetään kello 13 ja 15 vartin mittainen info kirkollisesta vihkimisestä. Hääparit saavat tietoa muun muassa vihkikaavasta ja kuulevat näytteitä häämusiikista.

Lisätietoja avioliittokoulusta ja häämessuosastosta:

Oulunsalon seurakunnan seurakuntapastori Jukka Joensuu, p. 044 745 3847, jukka.joensuu@evl.fi

www.romuromantiikkaa.fi

Lisätietoja häämessuosastosta: Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kanttori Lauri-Kalle Kallunki, p. 040 845 7309, lauri-kalle.kallunki@evl.fi

2016-01-18 12:14:00.0