Taustatarinaklubi— ilmiö Vanhan pappilan seinien suojassa

Kevään klubeilla esiintymässä muun muassa nousevat oululaiset artistit Jokrates ja Peltokurki

Suurta suosiota nauttiva Taustarinaklubi jatkaa tunnelmallisten konserttien sarjaa Vanhan pappilan (Asemakatu 6) idyllisessä miljöössä kevään ajan. Tulevana sunnuntaina 23.2. Vanhassa pappilassa kuullaan kello 16 alkaen oululaisille teatterilavoilta tuttua jazzlaulaja Antti Annolaa, joka esittää muun muassa ensimmäisiä kertoja ikinä omaa musiikkiaan klubilla.

anttiannola-kuvaaja-tonipallari_orig.jpg

Helmikuun Taustatarinaklubissa esiintyy oululaisille muun muassa teatterilavoilta tuttu laulaja-lauluntekijä Antti Annola. (Kuva: Toni Pallari)

Tammikuussa 2017 aloittanut lauluntekijäklubi järjestetään kerran kuussa Vanhassa pappilassa, jolloin päivän artistivieras esittää musiikkiaan ja kertoo tarinoita laulujensa takaa. Dialogia yleisön ja artistin välillä rakentaa klubin vetäjä, laulaja-lauluntekijä Iina Palokangas. Keikan jälkeen on mahdollista vielä kahvitella ja jatkaa keskusteluja.

Tulevilla keikoilla kuullaan oululaisia lahjakkuuksia, kun Peltokurki-duo ja rap-artisti Jokrates esiintyvät klubilla. Esikoisalbumiaan viimeistelevän Peltokurjen keikan voi käydä katsomassa Vanhassa pappilassa 22.3. ja räpin Suomen mestarin Jokrateksen taas voi nähdä 19.4. Taustatarinaklubilla. Kevätkauden päättää tamperelainen folk-laulaja Laura Moisio tunnelmallisella keikallaan 17.5. Taustarinaklubin tarina jatkuu syksyllä, kun klubi palaa kesätauon jälkeen jälleen Vanhan pappilan huomaan.

Kaikki keikat alkavat kello 16 ja niihin on vapaa pääsy. Tapahtuma on ikärajaton ja kulkuesteetön. Taustatarinaklubi on osa Oulun tuomiokirkkoseurakunnan nuorisotyön toimintaa.

Thu Feb 20 11:43:00 EET 2020