Romusta taiteeksi -ryhmä traumaa tai kriisiä työstäville

Kintsukuroi = japanilainen termi, joka tarkoittaa ”korjata kullalla”. Se on taidemuoto, jossa astioita korjataan kulta- ja hopealakalla. Ajatus on siinä, että kun jokin on kärsinyt vaurion ja sillä on historia, se on korjattuna entistäkin kauniimpi.

Tuiran seurakunta järjestää helmi–maaliskuussa 2016 ryhmän traumaa tai kriisiä työstäville. Ryhmän ohjaajina toimivat Tuiran seurakunnan pastori ja psykoterapeutti Helena Paalanne sekä taiteilija Moosa Myllykangas. Ryhmässä työstetään oman elämän solmukohtia keskustelun, taiteellisen työskentelyn ja kontemplatiivisen eli mietiskelevän rukouksen kautta. Taidetta luodaan romumateriaaleista Moosa Myllykankaan ohjauksessa.

”Traumaattinen tapahtuma tai kriisi voi romahduttaa elämää kannattelevat voimat. Unelmat ja haaveet, joskus jopa oma minuuskin, tuntuvat muuttuvan romuksi. Edessä oleva näkymä avautuu pimeänä. Kaiken keskellä piilee kuitenkin salaisuus: Jumalan uutta luova voima ihmisessä”, pohtii pastori ja psykoterapeutti Helena Paalanne ryhmän työskentelyn lähtökohtia.

Ryhmään voi ilmoittautua, mikäli elämässä on tällä hetkellä meneillään aika, jolloin esimerkiksi läheisen kuolemaan, eroon tai muuhun tunneperäiseen menetykseen tai kriisiin liittyvät asiat nousevat keskeisiksi ja vaativat erityistä huomiota.

Ryhmään otetaan mukaan 7 henkilöä. Työskentely edellyttää sitoutumista ryhmän kokoontumisiin. Kokoontumiset ovat to 4.2., to 11.2., to 18.2., la 27.2. sekä to 3.3. Torstain kokoontumiset ovat kello 17–19 ja lauantain klo 10–15. Paikka ilmoitetaan osallistujille myöhemmin. Materiaalimaksuna peritään 40 euroa.

Ilmoittautumiset sähköpostitse 22.1. mennessä Helena Paalanteelle: helena.paalanne@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Lisätietoja voi kysyä Helenalta puhelimitse p. 050 4334 097.

Kintsuroi Pinterestissä:

Tiedote 4.1.2016