Isille suunnattu toiminta tarjoaa rentoa vertaistukea

Oulun seurakunnissa järjestetään useita isille ja lapsille suunnattuja kerhoja ja kokoontumisiaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuva Sanna Krook Isille suunnattu toiminta_XL.jpg

Miehille ja isille suunnatulle toiminnalle on tilausta Oulussa. Kuva: Sanna Krook

Hiukkavaaran uudessa seurakuntakoti Hiuskassa on aloittanut toimintansa Miesten vuoro-kerho. Isille ja lapsille suunnatussa kerhossa lapset voivat leikkiä ja pelailla keskenään tai vanhempien kanssa. Tarjolla on myös iltapalaa.

Lisäksi Miesten vuoro-kerho tarjoaa aikuisille jutteluseuraa ja vertaistukea. ”Uskon vakaasti, että myös miehet tarvitsevat paikan, jossa voi jakaa ajatuksia toisten kanssa,”, kertoo toiminnasta vastaava perhetoiminnanohjaaja Tom Pajukangas Oulujoen seurakunnasta.

Kysyntää Miesten vuoron kaltaiselle toiminnalle kasvavalla Hiukkavaaran alueella on, sillä jo ensimmäinen kerta keräsi paikalle joukon isiä lapsineen. ”Kerho sai hienon vastaanoton. Paikalla oli 14 isää yhden tai useamman lapsen kanssa”, Pajukangas iloitsee.

Jatkossa kerhon toimintaa kehitetään kävijöiden toiveiden mukaan. ”Kyselemme ja kuuntelemme, mitä isät haluavat tehdä lastensa kanssa. Saatamme esimerkiksi järjestää yhteisiä retkiä ja tapahtumia”, kertoo Pajukangas.

Miesten vuoro-kerho kokoontuu seuraavan kerran torstaina 20.2. kello 17.30—19.30. Kevään aikana kartoitetaan myös, voisiko kerho kokoontua useammin kuin kerran kuussa.

Salibandyä ja isä-lapsi-parkkeja

Pyhän Luukkaan kappelilla kokoontuu isä-lapsi-parkki maanantaisin kello 14—15.30. Parkki on tarkoitettu isille ja isoisille, joilla on alle kouluikäisiä lapsia ja lapsenlapsia. Useita vuosia toiminut parkki tarjoaa mahdollisuuden mukavaan yhdessäoloon muiden isien ja lasten kanssa. Paikalla on myös ohjaajia, jotta isillä on mahdollisuus keskustella mieltä askarruttavista asioista. Parkkiin ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Isä-lapsi-parkki on Oulun seurakuntayhtymän ja Oulun kaupungin Perhepalvelun järjestämää toimintaa.

Myös Lintulammen koululla isät ja kouluikäiset lapset voivat viettää yhteistä aikaa salibandykerhon merkeissä. Isä-lapsi salibandy-kerho kokoontuu perjantaisin kello 18—19.30. Kaikki pelistä innostuneet ovat tervetulleita mukaan taitotasoon katsomatta. Mukaan tarvitaan vain oma maila ja pelikengät.

Lisätietoja lapsille ja lapsiperheille suunnatusta toiminnasta

Julkaistu 5.2.2020

2020-02-05 13:24:00.0