Oulun tuomiokirkon Pelko-illassa etsitään pelolle vastavoimaa

Keskiviikkona 29.1. kello 18 Oulun tuomiokirkossa pohditaan pelkoa eri näkökulmista. Pelko-ilta on kaikille avoin ja siihen on vapaa pääsy. Illan emäntänä toimii tuomiorovasti Satu Saarinen. Keskustelun alustaa 52-vuotias perheenisä, viestintä- ja markkinointialan yrittäjä Marko Kulmala.
Marko Kulmala puhuu Oulun tuomiokirkon Pelko-illassa

Marko Kulmala kannustaa karsimaan turhia pelkoja. Kuva: Aleksi Hornborg

Hän pohtii puheenvuorossaan muun muassa sitä, millaisia pelkoja kannamme ja miten pelot voivat tarttua ihmisestä toiseen. Esimerkiksi vanhemmat voivat tartuttaa lapsiinsa omat pelkonsa.

”Väitän, että 90 prosenttia ihmisten peloista on turhia. Haluan esitellä Pelko-illassa idean, jolla turhia pelkoja voi karsia. Pelot painavat meitä alaspäin, mutta pelolle on olemassa myös vastavoima”, Marko Kulmala kannustaa.

Marko Kulmalan vierailu aloittaa Oulun tuomiokirkossa uuden käytännön. Tuomiokirkkoon saapuu joka kuun viimeisenä keskiviikkona kutsuvieras puhumaan elämästä ja ilmiöistä. Tuomiokirkon (Kirkkokatu 3 A), ovet ovat auki joka keskiviikko kello 12 – 19. Kuun viimeisinä keskiviikkoina avoimet ovet päättyvät keskustelutilaisuuteen ja muina keskiviikkoina päätösohjelmana on puolen tunnin mittainen musiikkihetki.

Pelko-ilta FacebookissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Julkaistu 24.1.2020