Joulukirkkoon pääsee myös radion, television ja verkon välityksellä

Valtakunnallinen Jouluradio ja suorat lähetykset kirkoista tuovat joulutunnelmaa ajasta ja paikasta riippumatta.
Jouluradio verkkoon.jpg

Jouluradion Oulun taajuus on 91,6 MHz ja kaapelissa 101,9 MHz (DNA) ja 91,6 MHz (Telia). Verkossa Jouluradio soi ympäri maapallon.

Oulun tuomiokirkon joulutapahtumiin voi osallistua verkon kautta osoitteessa www.virtuaalikirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä .Tuomiokirkosta lähetetään 15.12. kello 19 J.S.Bachin Jouluoratorio (kantaatit I-III).

Neljäntenä adventtisunnuntaina 22.12. Virtuaalikirkossa on kolme lähetystä: messu kello 10, Kauneimmat joululaulut kello 17 ja Valo välkkyvi talvitiellä –joulukonsertti kello 20. Jouluaattona 24.12. kello 23 Virtuaalikirkon kautta pääsee mukaan Oulun tuomiokirkon ja Oulunsalon kirkon jouluyön messuihin.

Neljäntenä adventtina 22.12. kello 10 Radio Pookissa kuullaan jumalanpalvelus Ylivieskasta Suvannon kappelista ja Radio Deissä Kauneimmat joululaulut -messu Oulujoen kirkosta.

Yle välittää joulutapahtumia eri puolilta Suomea

Sunnuntaina 22.12. kello 10 Yle Radio 1 lähettää lasten joulukirkon Olarin kirkosta Espoosta. Jyväskylästä Taulumäen kirkosta radioidaan aattohartaus jouluaattona 24.12. kello 15 ja jouluaamun jumalanpalvelus 25.12 kello 7. Joulupäivänä kuullaan myös Kauneimmat joululaulut Turun Mikaelinkirkosta kello 18.

Yle TV 1 lähettää sunnuntaina 22.12. kello 10 kehitysvammaisten joulukirkon Paavalinkirkosta Helsingistä ja jouluaamuna 25.12. kello 10 televisioidaan jouluaamun jumalanpalvelus Söderkullan kirkosta.

Jouluradio soi loppiaiseen saakka

Valtakunnallinen evankelisluterilaisten seurakuntien tuottama Jouluradio lähettää joulumusiikkia kellon ympäri loppiaiseen saakka. Osoitteessa www.jouluradio.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä  on pääkanavan lisäksi tarjolla yhdeksän erilaista nettiradiokanavaa. Oulun seudulle jouluradion tarjoavat Oulun ev.lut. seurakunnat. Jouluradion Oulun FM-taajuus on 91,6 MHz ja kaapelitaajuudet 101,9 MHz (DNA) ja 91,6 MHz (Telia).

Tarjolla on entistä laajempi kattaus joulumusiikkia ympäri maailman, rakastetuimpia klassikoita unohtamatta.

"Joulumusiikki yhdistää meitä yli rajojen ja kulttuurien. Monet meille tutut joululaulut soivat myös muualla ja toisaalta meidän joulunviettoamme ilahduttaa muista kulttuureista peräisin olevat kappaleet. Haluamme Jouluradiossa tänä vuonna esitellä kuulijoillemme, miten hienosta ja moninaisesta joulumusiikista nautitaan ympäri maailmaa”, Jouluradion musiikkipäällikkö Aura Neuvonen kertoo.

Jouluradio on ev.lut. seurakuntien yhteinen radiokanava sekä verkkomedia, jonka sivustolla soi 10 eri tyylisuunnan joulumusiikin kanavaa. Kaiken kaikkiaan Jouluradion musiikki helkkyy vuonna 2019 yhteensä 27 lähettimen voimin, kattaen 4,3 miljoonaa potentiaalista kuulijaa ympäri Suomen.

Viime joulukuussa Jouluradio oli Suomen 5. kuunnelluin kanava ja viikkokuuntelijoita oli ennätykselliset 787 000. Jouluradio oli (KRT joulukuu-18) Suur-Helsingin kuunnelluin radiokanava 9-54 vuotiaiden naisten keskuudessa! Se oli myös jälleen koko Suomen kuunnelluin nuorisokanava 9-24-vuotiaiden keskuudessa.

Lisätietoja joulun lähetyksistä

Julkaistu 10.12.2019