Lumo-valofestivaalin päätösiltana tunnelmallinen konsertti Oulun tuomiokirkossa

Lumo-valofestivaaliLinkki avautuu uudessa välilehdessä levittäytyy 22.-24. marraskuuta Oulun kaupungin ydinkeskustaan sekä Hupisaarten puistoon. Seitsemättä kertaa järjestettävä tapahtuma herättää kylmän ja pimeän kaupungin eloon viikonlopun ajaksi ja tuo jälleen ilon ja valon ihmisten keskuuteen useissa eri ilmenemismuodoissa.

Oulun tuomiokirkko talvi-illassa.

Kuva: Sanna Krook

Päätösiltana sunnuntaina 24.11. kello 18 Oulun tuomiokirkossa soi urkumusiikki. Oulun tuomiokirkon urkuri Péter Marosvári soittaa konsertissa kolme teosta. Ohjelmassa on Johann Sebastian Bachin järkälemäisen suuri Passacaglia c-mollissa, ranskalaisen urkutaiteen isoisän Cézar Franckin: Chorale E-duurissa ja iloa pulppuileva Noel Rawsthornen Dance Suite. Konserttiin on vapaa pääsy.

Konsertin tunnelmallinen valaistus on Ammattiopisto Luovin opiskelijoiden käsialaa. Lisäksi Tuomiokirkon sisäänkäynnin luona on pieni teltta rentoutumista ja lepoa varten.

Lumo-valofestivaali Oulun kaupungin verkkosivuilla Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Julkaistu 18.11.2019

Mon Nov 18 13:05:00 EET 2019