Nenäpäivä valloittaa Kesäkadun

Valtakunnallisen nenäpäivän hyväksi tempaistaan keskiviikkona 6. marraskuuta Valkean Kesäkadulla.  Mukana päivässä ovat Oulun seurakuntien vapaaehtoiset lipaskerääjät kello 10-18. Tänä vuonna tarjotaan Kesäkadulla kahvit OSAO:n opiskelijoiden leipomien leivonnaisten kera sekä monipuolista musiikintäyteistä ohjelmaa.

Nenäpäivän virallinen logo, kuvassa ympyrä, jonka sisällä lukee nenäpäivä

Valkean Kesäkadulla vietetään ohjelmallista nenäpäivää ja mukana ovat seurakunnan vapaaehtoiset lipaskerääjinä.

Onnenpyörä pyöräyttää päivän ohjelman käyntiin kello 13.00 alkaen. Lisäksi päivän aikana jaossa on ilmapalloja sekä Nenäpäivä-aiheisia kortteja ja tarroja. Oulujoen kirkonnalle on tavattavissa ja halattavissa.

Iltapäivällä alkavat ohjelmat kesäkadun lavalla kello 14.00. Tuolloin lavalle tulee laulamaan ja soittamaan kitaraa oululainen trubaduuri Ari Vaalamo. Kello 15.15 lavan valloittaa sahansoittaja Sulo Räinä. Kello 15.45 lavalle astuu kitaransa kera laulamaan laulaja ja lauluntekijä Mikko Salmi. Kello 16.00 lavalle tulevat Tähtisirkuksen Minotaurit oman sirkusesityksensä kera. Kello 16.00 tanssija Ariana esittää itämaista tanssia ja viimeisenä esiintyy Suomen Lähetysseuran taideryhmä Amanin kello 16.45.

Valtakunnallinen nenäpäivä järjestetään vuosittain loka-marraskuussa. Tänä vuonna Nenäpäivää vietetään valtakunnallisesti 8. marraskuuta. Nenäpäivän visiona on Suomi, jossa jokainen edistää maailman lasten ihmisarvoisen elämän toteutumista. Nenäpäivä kerää varoja maailman lapsille pitkäkestoiseen kehitysyhteistyöhön sekä edistää globaalia oikeudenmukaisuutta viihteen ja yhteisen kansanliikkeen voimalla.

Nenäpäivä-kampanjan järjestää Nenäpäivä-säätiö. Avun vievät perille Kirkon Ulkomaanapu, Unicef, Punainen Risti, Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan International Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK ja Suomen Lähetysseura. Yle tukee Nenäpäivää ohjelmatoiminnallaan ja Nenäpäivä-kampanja huipentuu Nenäpäivä-show’hun 8. marraskuuta Ylen TV1 ja TV2-kanavilla.

Julkaistu 30.10.2019

2019-10-30 14:55:00.0