Toiverunoilta tulvii runoja

J.H. Erkko pohtii runossaan: ”Ei onni tule etsien, se tulee eläen. Ei onni tule ulkoa, se nousee rinnasta - jos nousee; jos ei, niin herätä se sieltä, se kuulee omantunnon kieltä ja nousee”. Muun muassa tätä runoa on toivottu Kastellin kirkossa (Töllintie 38) järjestettävään toiverunoiltaan "Sinä teit minun eloni lauluksi" sunnuntaina 3. marraskuuta kello 18.
Taideteos

- Ilta on saanut valtavan suosion, sillä runotoiveita on tullut jo 200 - 300, kertoo Karjasillan seurakunnan pastori Juha Vähäkangas.

Runotoiveen on saanut lähettää ennakkoon joko sähköpostilla, kirjeenä tai postikorttina.

Kaikki runoesitykset eivät mahdu parituntiseen iltaan, vaan osa toiveista säästetään muihin tuleviin teemoihin sopiviin runoiltoihin.

Runoja esittävät illan aikana Eeva Holma, Pirjo Kauppinen, Hilkka Patja, Eeva-Kaarina Sarastamo, Juho Sarkamo, Aila Valtavaara ja Juha Vähäkangas. Illan aikana lauletaan lisäksi toivevirsiä Riitta Ojalan johdolla.

Kastellin kirkon aulassa lisäksi pidetään klo 17.00 alkaen suosittua kirjakirppistä Yhteisvastuukeräyksen merkeissä. Runoilta on osa OuluGospel-tapahtumaa. Tapahtumat järjestää Oulun ev.lut. seurakunnat.

2019-10-15 14:56:00.0