Soiva lahja lohtua kaipaaville - Club For Fiven ilmaiskonsertti Oulun tuomiokirkossa

Lauluyhtye Club For Five konsertoi Oulun tuomiokirkossa sunnuntaina 20. lokakuuta kello 15. Konsertti on osa Hiljainen hetki –kirkkokonserttien sarjaa, ja siinä kuullaan suomalaisille tuttuja virsiä, hengellisiä lauluja ja muuta kirkkoon sopivaa laulumusiikkia.
CFF_PROMO_B_verkko_L.jpg

Club For Fiven konsertissa kuullaan suomalaisille tuttuja virsiä, hengellisiä lauluja ja muuta kirkkoon sopivaa laulumusiikkia. Kuvaaja: Numi Nummelin

Keskeinen ajatus on hiljentymisessä sekä rauhan ja toivon näkökulmassa. Toteutus on akustinen, eli mikrofonit ja kaiuttimet saavat jäädä lepäämään, kun laulajat päästävät äänensä puhtaina valloilleen kirkon holveihin.

Konsertin järjestää Oulun tuomiokirkkoseurakunta, ja siihen on vapaa pääsy.  Tilaa on 1200 henkilölle, joten oma paikka kannattaa varmistaa tulemalla ajoissa.

”Musiikki on hoitava elementti ja haluamme antaa tämän konsertin soivana lahjana ihmisille, jotka kaipaavat elämäänsä lohdutusta. Valitsimme paikaksi Tuomiokirkon sen akustiikan ja rauhoittavan miljöön vuoksi ja myös siksi, että mahdollisimman moni voisi päästä mukaan tähän konserttiin”, kertoo diakoniatyöntekijä Kaisa Jaakkola Oulun tuomiokirkkoseurakunnasta.

Konsertin yhteydessä myydään Kuljetaan yhdessä tämä lyhyt matka-kirjaa, joka käsittelee elämän arvokasta loppua. Teos on koottu vuonna 2015 Oulun tuomiokirkkoseurakunnan runokilpailuun saapuneista saattohoitoa ja hyvää kuolemaa käsittelevistä runoista. Kirjan tuotto lahjoitetaan Oulun kaupunginsairaalan saattohoito-osaston toiminnan hyväksi.

Mon Oct 14 16:49:00 EEST 2019