Urut tutuiksi kirkkomusiikin päivänä

Kirkkomusiikin päivä järjestetään toista kertaa torstaina 19. syyskuuta. Päivän ajatuksena on tuoda kirkkomusiikki ihmisten arjen keskelle.

Oulun tuomiokirkon urut lehterin iltavalaistuksessa

Oulun tuomiokirkon urkuihin pääsee tutustumaan kirkkomusiikin päivänä. (Kuva: Ilmari Oikarainen)

Oulun tuomiokirkossa on kello 19.00 kaikille avoin urkuesittely. Kanttori Irina Niskala on paikalla kertomassa urkujen historiasta ja niiden toimintaperiaatteista. Samalla pääsee kurkistamaan myös lehterille.

Oulun seurakunnissa on avoimet ovet Haukiputaan kirkon kamarikuoron harjoituksiin, jonne voi tulla oman aikataulun mukaan kello 18.30-20.30 välisenä aikana. Paikalla voi vain piipahtaa tai kuunnella koko harjoitukset.

Lisäksi Pyhän Tuomaan kirkossa Oulun Puolivälinkankaalla järjestetään koelaulut lapsi- ja nuorisokuoroon kello 18.

Kirkkomusiikin päivän järjestää Suomen Kirkkomusiikkiliitto ry. Kirkkomusiikin päivän 2019 suojelija on arkkipiispa Tapio Luoma.

Wed Sep 18 12:36:00 EEST 2019