Seurakunnat mukana Oulun Elä & Nauti|Tykkää & Tuhulaa-messuilla

Oulun ev.-lut. seurakunnat ovat mukana Ouluhallissa 14.–15. syyskuuta järjestettävillä Elä&Nauti|Tykkää&Tuhulaa -messuilla. Seurakuntien osastolla on paikalla jokaisesta Oulun seurakunnasta pappi ja diakoniatyöntekijä.

Tänä vuonna erityisenä teemana on kulttuuri ja harrastukset, joten tarjolla on tietoa seurakuntien toiminnasta, kuten messusta, kotikäynneistä, kuoroista ja laulupiireistä sekä kuorotoiminnasta. Messuosastolla voi myös keskustella papin tai diakonin kanssa, pyytää esirukousta tai rukoilemaan kanssaan. Lisäksi voi tutustua vapaaehtoistyo.fi -hankkeeseen sekä virtuaali- ja verkkokirkkoon. Seurakuntien osastolla voi osallistua tietovisaan.

Seurakunnat laulattavat messuyleisöä kahteen otteeseen. Lauantaina seurakunnat järjestävät yhteislauluhetken kello 14. Musiikkituokiossa seurakunnan muusikoiden lisäksi Ynnin puhallinyhtye Vaskiveikot, johtajanaan Mauri Kinnunen. Sunnuntaina on vuorossa kello 14 laulukirkko, jonka toimittaa Pekka Mustakallio. Musiikista huolehtivat molemmissa musiikkihetkissä seurakuntien puolesta kirkkomuusikko Taina Voutilainen, soittokunnan ja musiikkikoulun vs. toiminnanohjaaja Pauliina Sormunen ja nuorisomuusikko Esa Rättyä.

Julkaistu 5.9.2019

Thu Sep 05 09:44:00 EEST 2019