Kesän hautausmaakierroksia vielä heinä-elokuussa

Suosittuja hautausmaakierroksia järjestetään vielä koko kesän Oulun hautausmaalla maanantai-iltaisin vielä elokuunkin aikana. Viimeinen kierros järjestetään 19. elokuuta.
Oulun hautausmaakierrokset ovat suosittuja

Oulun hautausmaalla tutustutaan menneisyyteen oululaisten suuruuksien elämäntarinoiden avulla. Kierroksille lähdetään säällä kuin säällä.

Asiantuntevien oppaiden vetämillä opastuksilla tutustutaan oululaisten menneiden aikojen suuruuksien elämäntarinoihin. Kierrosten teema vaihtuu viikoittain. Kaksi tuntia kestävät kierrokset ovat maksuttomia ja ne järjestetään säällä kuin säällä. Niille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Hautausmaakierroksilla on kaksi opasta ja kaksi teemaa. Muutokset teemoissa ovat mahdollisia. Opastetulle kävelykierrokselle lähdetään kello 18 Oulun hautausmaan vanhalta portilta (Kajaanintie 1).

Ma 15.7.                                      Tervaporvareita ja merenkulkijoita/Leipää ja sirkushuveja
Ma 22.7.                                      Leipää ja sirkushuveja/Laulua ja soittua
Ma 29.7.                                      Sodan ja rauhan sankareita/Laulua ja soittua
Ma 5.8.                                        Sodan ja rauhan sankareita/Kaiken takana on nainen
Ma 12.8.                                      Siveltimellä ja sulkakynällä/Laulua ja soittua
Ma 19.8.                                      Sodan ja rauhan sankareita/Kaiken takana on nainen

Oulujoen hautausmaalla on viimeinen kierros vielä torstaina 25. heinäkuuta. Kierros aloitetaan jo klo 17.30. Oulujoen kirkon ja hautausmaan pysäköintialueelta Sangintien varresta (Sangintie 131). Oulujoella tutustutaan hautausmaan lisäksi Oulujoen pappilaan. Opastus huipentuu musiikkihetkeen Pohjois-Suomen ainoaan puujugendtyyliseen Oulujoen kirkkoon.

Lisätietoja löytyy osoitteesta www.oulunseudunoppaat.fi/wordpress/kesakierrokset/.

2019-07-09 10:16:00.0