Vapaa pääsy ja viikoittaisia messuja Turkansaaren puukirkon kesässä

Oulun Turkansaaren ulkomuseon aluetta ja tunnelmallista puukirkkoa pääsee tänä kesänä ihastelemaan ilmaiseksi.
Turkansaaren puukirkko.

Museo on normaalisti auki viikon jokaisena päivänä aikavälillä 22.6.–11.8. kello 10–18 ja 12.8.–1.9. kello 10–17. Kirkko on auki museon aukioloaikoina.

Perjantaina 5.7. kello 18 Joonas Vapaavuori ja kanttori Sanna Leppäniemi toimittavat puukirkossa Kesäillan säveliä -hartauden, jossa virittäydytään lauantain Eino Leinon päivään musiikkiesityksen ja Oulun Seudun lausujien runotuokion voimin. Museoalue on tuolloin avoinna kello 21 asti.

Sunnuntaina 7.7. kirkossa järjestetään kansanlaulukirkko kello 12. Tilaisuuden toimittaa Satu Kreivi-Palosaari, ja kanttorina on Sanna Leppäniemi. Toinen kansanlaulukirkko pidetään sunnuntaina 4.8. kello 12 Iida Glumoffin ja kanttori Lauri Nurkkalan toimittamana.

Kirkossa järjestetään lisäksi jumalanpalveluksia kesäsunnuntaisin. Messuja järjestetään joka sunnuntai kello 12 aina syyskuun alkuun saakka. Poikkeuksena on sunnuntai 18.8., jolloin toimitetaan kaksi messua alkaen kello 12 sekä 18.

2019-06-25 14:34:00.0