Kesämusiikkia tarjolla yli 30:ssä konsertissa ja tapahtumassa

Oulun kirkoissa ja seurakuntataloissa on kesän aikana tarjolla yli 30 erilaista konserttia ja musiikkitapahtumaa.

Oulun tuomiokirkon urut.

Kesämusiikkitapahtumiin ja konsertteihin on vapaa pääsy. Osaan konserteista on enintään 10 euron käsiohjelmamaksu. Kesämusiikkitarjontaan voi tutustua tarkemmin osoitteessa https://www.oulunseurakunnat.fi/kesamusiikkia.

Kesämusiikkia-konserttien sarjan aloittaa Bachin sävelet 6. kesäkuuta Oulunsalon kirkossa. Tapahtumat päättyvät 29. elokuuta Cantio Laudis -kuoron konserttiin Haukiputaan seurakuntakeskuksessa.

Yksi kesän kohokohdista on 4. heinäkuuta Rotuaarilla ensimmäistä kertaa järjestettävä ulkoilmaurkukonsertti, jossa soittavat kanttorit Péter Marosvári ja Lauri-Kalle Kallunki sekä vieraileva muusikko Ildikó Pogány Unkarista.

Oulun tuomiokirkossa saa nauttia myös kansainvälisestä musiikkitarjonnasta. Heinäkuussa konsertoivat uruilla saksalainen Simon Reichert ja italialainen Enrico Presti sekä elokuussa yhdysvaltalainen James D. Hicks, joka soittaa pohjoismaista urkumusiikkia.

Taiteiden yön konsertissa Oulun tuomiokirkossa esiintyy Oulun Barokkiorkesteri johtajanaan Johanna Leponiemi. Uruissa on tuolloin Péter Marosvári.

Haukiputaalla järjestetään jo tuttuun tapaan Kesäillan sävelhartauksia torstaisin klo 20 juhannukselta elokuun loppuun saakka. Sävelhartaussarjan teemaksi on vakiintunut teema ”Soi kunniaksi Luojan!”. Hartauksia järjestetään Haukiputaan kirkossa ja seurakuntakeskuksessa. Illat aloittaa juhannuksen aatonaattona tenori Heikki Raunio, joka on tunnettu hengellisen musiikin tulkki. Kesän aikana Haukiputaalla esiintyvät lisäksi muun muassa mezzosopraano Mari Liukkonen, sopraano Marina Zharkevich, baritoni Reijo Alatalo sekä Oulusta kotoisin oleva baritoni Tomi Punkeri. Sarjan päättää elokuun lopussa Cantio Laudis -kuoro Olli Heikkilän johdolla.

2019-06-04 10:40:00.0