Rytmitassut täyttää kymmenen vuotta

Tuiran seurakunnan varhaiskasvatuksen musiikkiryhmät Rytmitassut juhlivat parhaillaan kymmenettä toimintavuottaan.

Rytmitassut ovat varhaiskasvatuksen musiikkiryhmiä, jotka pyrkivät tukemaan musiikin avulla perheiden vuorovaikutusta ja yhdessä tekemistä.

”Me iloitsemme musiikista laulaen, soittaen ja liikkuen. Ryhmiin voivat tulla mukaan alle kouluikäiset lapset vanhempineen”, kertoo Tuiran seurakunnan lapsi- ja perhetyön sihteeri Anu Hannula.

Vuosien varrella Rytmitassut-ryhmien määrä on kasvanut yhdestä seitsemään, ja toiminta on laajentunut Pateniemen kirkosta Tuiran kirkkoon, Pyhän Luukkaan kappeliin, Palokan seurakuntakotiin ja Ritaharjun nuorisotilaan. Ensi syksynä Ritaharjuun saadaan vielä yksi ryhmä lisää uuden toimitilan myötä.

Rytmitassuihin osallistuminen on maksutonta. Ensi syksyn ryhmiin ilmoittaudutaan elokuussa, ja toiminta alkaa taas syyskuussa. Yhteen ryhmään otetaan 8–12 perhettä.

Rytmitassujen musiikkiryhmätoimintaan voi osallistua kuitenkin myös kesällä. Kesän Rytmitassut eli Kesätassut kokoontuvat vielä kolme kertaa kesäkuun aikana: perjantaina 7.6. kello 10-10.30 ja 12-12.30 Pyhän Luukkaan kappelilla sekä lauantaina 10.6. ja perjantaina 14.6. kello 10.30–11 Tuiran kirkolla.

Rytmitassujen 10-vuotisjuhlan kunniaksi järjestetään ilmainen Soivan Siilin lastenkonsertti kaikille lapsille ja perheille keskiviikkona 5.6. kello 18 alkaen Pyhän Luukkaan kappelissa.

2019-06-03 14:26:00.0