Yhtymäjohtaja Pekka Asikainen siunataan tehtäväänsä Oulun tuomiokirkossa

Sunnuntaina 2.6. kello 10 Oulun tuomiokirkossa siunataan tehtäväänsä Oulun seurakuntayhtymän yhtymäjohtaja Pekka Asikainen. Messun toimittaa Niilo Pesonen ja häntä avustaa Satu Saarinen. Musiikista vastaavat kanttori Henna-Mari Sivula ja urkuri Péter Marosvári. Saarnan pitää Pekka Asikainen.

Oulun seurakuntayhtymän yhtymäjohtaja Pekka Asikainen

Yhtymäjohtaja Pekka Asikainen valittiin tehtäväänsä joulukuussa 2018. Kuva: Sanna Krook

Tilaisuutta voi seurata myös Radio Pookin kautta ja suorana videolähetyksenä osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi. Messun jälkeen Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17) tarjotaan kaikille avoimet pullakahvit.

Oulun yhteinen kirkkovaltuusto valitsi Pekka Asikaisen yhtymäjohtajaksi viime joulukuussa ja hän aloitti tehtävässään helmikuun alussa. 47-vuotias Asikainen on koulutukseltaan filosofian tohtori ja teologian maisteri. Ennen yhtymäjohtajan tehtävää hän työskenteli reilut kaksi vuotta Oulun Diakonissalaitoksen säätiön diakoniajohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa Kirkkohallituksen apulaisjohtajana, Pudasjärven seurakunnan vt. kirkkoherrana ja hiippakuntasihteerinä sekä tuomiokapitulin notaarina Oulun hiippakunnassa.

Yhtymäjohtajan tehtävänä on kirkon perustehtävästä lähtevä Oulun seurakuntayhtymän strateginen johtaminen sekä kokonaisvastuu taloudesta ja varallisuudesta.

Taustatietoa Oulun seurakuntayhtymästä

Julkaistu 27.5.2019