Diakonian päivässä leikataan hiuksia ilmaiseksi

Keskiviikkona 22.5. Oulun keskustan seurakuntatalolla (Isokatu 17) vietetään Diakonian päivää, jossa voi muun muassa leikkauttaa hiuksensa maksuttomasti. Maksuton tapahtuma on suunnattu Oulun tuomiokirkkoseurakunnan alueella asuville vähävaraisille eikä vaadi ennakkoilmoittautumista. Tapahtuman järjestää Oulun tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyö.
2017_05 Yv hiustenleikkaus vapaaehtoistyö_0194 Sanna Krook_L.jpg

Kuva: Sanna Krook

Diakonian päivässä hiuksia on leikkaamassa useampi parturi, muun muassa Joni’s Barbershopista ja parturi-kampaamo Hetkenlumosta. ”Idea ja innoitus hiustenleikkauksien tarjoamiseen saatiin viime syksynä Oulussakin Asunnottomien yössä vierailleesta katuparturi Joukosta, joka leikkaa hyväntekeväisyyden nimissä vähävaraisten hiuksia. Diakonian päivässä mukana olevat parturit lähtivätkin hänen esimerkkinsä innoittamina mielellään mukaan ja tarjoamaan palveluitaan ilmaiseksi” kertoo diakoniatyöntekijä Kaisa Jaakkola.

Diakoniapäivä alkaa kello 10 messulla jonka jälkeen tarjotaan lounaaksi kalakeittoa messuun osallistuneille. Lounaan jälkeen jaetaan lahjoitustavaroina saatuja kodintarpeistoa.  Parturit ovat paikalla leikkaamassa hiuksia kello 12—14 välisen ajan. Maksuttomaan hiustenleikkaukseen ei tarvitse varata aikaa. Tapahtumassa ovat mukana kaikki Tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyöntekijät ja heidän kanssaan voi keskustella tapahtuman aikana.

Julkaistu 17.5. 2019

2019-05-17 16:31:00.0