Lasten muonamessussa on tarjolla nakkia ja muusia

Pääsiäisen aikaan Oulun seurakunnissa on useita lapsille suunnattuja elämyksellisiä pääsiäistapahtumia, joihin on vapaa pääsy.
Lasten muonamessu Sanna Krook.jpg

Muonamessun alussa ja lopussa on keppihevoskulkue. Messun lyhyt saarna on draamallinen esitys aasin näkökulmasta Jeesuksen apurina toimimisesta. Kuva: Sanna Krook

Palmusunnuntaista käynnistyvän hiljaisen viikon aikana esitetään lapsille sopivia pääsiäisnäytelmiä eri seurakunnissa. Oulun seurakuntien kaikki pääsiäistapahtumat löytyvät osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/paasiainen.

Palmusunnuntaina 14.4. Pyhän Tuomaan kirkossa (Mielikintie 3) vietetään lasten muonamessua kello 12 alkaen. Messu on suunniteltu kaikenikäisille lapsille ja kaikki voivat halutessaan osallistua sen kulkuun. Lyhyt saarna on draamallinen esitys aasin näkökulmasta Jeesuksen apurina toimimisesta. Messuun saa ottaa mukaan oman keppihevosen, jolla voi osallistua messun alku- ja loppukulkueeseen. Kirkosta löytyy myös lainattavia keppihevosia messun ajaksi.

Messun jälkeen tarjoillaan ruoka, jonka valinnassa on kuunneltu lasten mielipidettä. ”Lasten toiveesta ateriana on nakit ja muusi. Myös kasvisruokailijat on otettu huomioon. Lisäksi ruokailun yhteydessä on pääsiäisaiheinen onnenpyörä”, kertoo muonamessun toimittava Tuiran seurakunnan kappalainen Anna-Leena Häkkinen.

Pääsiäisnäytelmiä lapsille

Ennen pääsiäisen pyhiä Pyhän Andreaan kirkossa (Sulkakuja 8) esitetään Kohti kolmatta aamua- perheiden pääsiäisnäytelmä. Pääsiäisnäytelmän kesto on puoli tuntia ja se esitetään tiistaina 9.4. kello 18, torstaina 11.4. kello 14 ja perjantaina 12.4. kello 9 ja 9.45. Myös Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja 2)on tarjolla lapsiperheille suunnattu pääsiäisnäytelmä keskiviikkona 17.4. kello 19 alkaen.

Jäälin kappelilla (Rivitie 9) järjestetään tiistaina 16.4. alkaen kaiken ikäisille sopiva pääsiäisvaellus. Vaelluksessa kierretään oppaan johdolla Jäälin kappelissa eri pisteillä, jotka kertovat pääsiäisen ajan tapahtumista. Kierros kestää noin puoli tuntia. Pääsiäisvaelluksen esitykset ovat kello 17.30, 18 ja 18.30. Myös Ylikiimingin seurakuntatalolla (Kirkkomäki 12) järjestetään sama pääsiäisvaellus keskiviikkona 17.4. kolmeen otteeseen; kello 18, 18.30 ja 19.

Julkaistu 5.4.2019
Muokattu 9.4.2019: korjaus Oulunsalon pääsiäisnäytelmän päivämäärään, oikea päivämäärä on keskiviikko 17.4. 2019.

Fri Apr 05 10:10:00 EEST 2019