Maksuttomia jouluaterioita tarjolla eri puolilla Oulua

Oulun seurakunnat ja kaupunki tarjoavat jouluruuan pienituloisille
2017_12 Jouluateria vähävaraisten jouluruoka_0049_S.jpg

Oulun ev.lut. seurakunnissa tarjotaan maksuttomia jouluaterioita pienituloisille. Jouluruokaa tai joulupuuro on tarjolla jokaisessa Oulun seitsemässä seurakunnassa. Osa jouluaterioista tarjotaan yhteistyössä Oulun kaupungin kanssa.

Jouluateriat vaihtelevat seurakunnittain: osassa on tarjolla perinteinen jouluateria, muutamissa tarjotaan joulupuuro, kinkkuvoileivät sekä joulutortut kahveineen. Osaan jouluruokailuista tulee ilmoittautua etukäteen, jotta ruokaa osataan varata sopivasti. Tiedot jouluaterioista löytyvät Oulun seurakuntien joulusivustolta osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/joulu.

Jollekin seurakunnan jouluateria on joulun ainoa

Jouluateriat ja -puurot tulevat tarpeeseen, sillä osalle jouluruualle osallistuvista seurakunnan ateria voi olla ainoa jouluruoka, jonka he syövät.

Oulujoen seurakunnassa tarjotaan joulupuuro marraskuun lopulla Myllyojan, Yli-Iin ja Ylikiimingin seurakuntataloissa. ”Seurakuntien diakoniatyö auttaa ihmisiä ympäri vuoden, ei vain jouluna. Mutta onhan joulu hyvän tahdon aikaa ja jouluaterioilla on erityinen, lämmin tunnelma. Yhteisillä jouluaterioilla on myös yhteisöllinen merkitys, monelle on tärkeää tulla yhteisen pöydän ääreen”, kertoo Oulujoen seurakunnan diakoniatyöntekijä Anu Fedotoff.

Oulun seurakunnissa tarjotaan myös monissa muissa tilaisuuksissa joulupuuroa maksutta tai pientä maksua vastaan. Yhteisille aterioille ovat kaikki lämpimästi tervetulleita.

Thu Nov 22 15:54:00 EET 2018